  • 1. Data: 2021-12-23 12:24:36
    Temat: Zapłacić mandat za ciotkę
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Koleżanka zapłaciła mandat 50zł za swojego wujka. Ze swojego konta.
    Czytam art. 57 kodeksu wykroczeń, jest to karalne, ale czy ktoś to ściga ?

  • 2. Data: 2021-12-23 12:34:50
    Temat: Re: Zapłacić mandat za ciotkę
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 23 grudnia 2021 o 12:25:03 UTC+1 Monika Głowacka napisał(a):
    > Koleżanka zapłaciła mandat 50zł za swojego wujka. Ze swojego konta.
    > Czytam art. 57 kodeksu wykroczeń, jest to karalne, ale czy ktoś to ściga ?

    To za ciotkę czy wujka?

  • 3. Data: 2021-12-23 12:38:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, ścigać na pewno łatwo, jeśli komuś się zachce.
    Ale przede wszystkim trzeba pamiętać, że taki mandat nie jest zapłacony.
    Zaś to nieprawnie wpłacone 50zł - to w sumie nie wiem, może zwrócą, może przepada
    bezpowrotnie - albo może przepada, ale chociaż na poczet przyszłej kary.
    A czy wujek/ciotka nie mają konta?
    Wystarczyło zrobić im przelew.
    Co prawda tak też nie wolno, bo będzie to depozyt nieprawidłowy, czyli po prostu
    pożyczka, od której należy się PCCP, albo darowizna - no, tu można się jeszcze
    załapać na kwotę wolną od podatku, więc powiedzmy, że najlepsze rozwiązanie, tylko
    trzeba dobrze w tytule wpisać, że darowizna, inaczej będzie pożyczka.

  • 4. Data: 2021-12-23 13:24:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Za PO ścigali (naczelnika więzienia, że zapłacił półtora złocisza za osadzonego),
    więc dlaczego teraz miałoby być lepiej?
    W sumie ta karalność to ciekawe prawo.
    Biedny za bogatego nie zapłaci, bo niby z czego.
    Bogaty za biednego mógłby zapłacić, ale mu nie wolno.
    Więc skoro biedni mają 2x w plecy, to zapewne prawo ma tradycję rzymsko-napoleońską.

    -----

  • 5. Data: 2021-12-23 14:17:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Dec 2021 12:24:36 +0100, Monika Głowacka wrote:
    > Koleżanka zapłaciła mandat 50zł za swojego wujka. Ze swojego konta.
    > Czytam art. 57 kodeksu wykroczeń, jest to karalne, ale czy ktoś to ściga ?

    Scigac moze, szczegolnie jak sie tak podlozyla, wystarczy, ze komputer
    porowna dane przelewajacego i ukaranego.

    Ale ... wujek to zakrawa na osobe najbliższą ...

    J.

  • 6. Data: 2021-12-24 09:42:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 23.12.2021 o 12:24, Monika Głowacka pisze:
    > Koleżanka zapłaciła mandat 50zł za swojego wujka. Ze swojego konta.
    > Czytam art. 57 kodeksu wykroczeń, jest to karalne, ale czy ktoś to ściga ?

    Nie wydaje mi się żeby były przesłanki do ścigania jeżeli zgodnie oświadczą że dał
    jej
    kasę do ręki i poprosił o wykonanie przelewu.

  • 7. Data: 2021-12-25 14:51:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    trzeba dobrze w tytule wpisać, że darowizna, inaczej będzie pożyczka.

    I dlatego musi być zlikwidowana gotówka.

  • 8. Data: 2021-12-25 20:38:40
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.12.23 o 12:24, Monika Głowacka pisze:
    > Koleżanka zapłaciła mandat 50zł za swojego wujka. Ze swojego konta.
    > Czytam art. 57 kodeksu wykroczeń, jest to karalne, ale czy ktoś to ściga ?

    Może nie na temat, ale media donoszą, że jest wzrost mandatów, a
    taryfikatora jeszcze nie ma.