  • 1. Data: 2021-12-22 15:19:03
    Temat: Prawo Świąt (2021) z USA: Choinka v. Menora
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.msn.com/en-us/foodanddrink/foodnews/chri
    stmas-trees-aren-e2-80-99t-religious-symbols-judge-s
    ays/ar-AARWEvU
    > U.S. District Judge Beth Labson Freeman, of San Jose, used a Supreme
    > Court ruling to decide that Christmas trees are not religious symbols
    > in a case centered around whether or not a school ceremony should
    > allow a menorah, the San Francisco Chronicle reports.
    > The judge ruled that the menorah is considered a religious symbol in
    > several contexts. But a Christmas tree -- based on the Supreme Court
    > ruling -- should not be considered as such. [...]

    https://www.ktvu.com/news/judge-christmas-trees-aren
    t-religious-symbols-menorah-cant-be-displayed
    > Judge: Christmas trees aren't religious symbols, menorah won't be displayed
    > Published December 14, 2021 Updated 8:52AM

    Streszczając orzeczenie sądu federalnego USA: Choinka symbolem
    religijnych *nie jest* (w oparciu o orzeczenie SCOTUS) a menora jest.
    Czyli można mieć "nie religijną" choinkę ale zabronić religijnej
    (żydowskiej) menory.
    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-12-22 15:24:28
    Temat: Re: Prawo Świąt (2021) z USA: Choinka v. Menora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2021 15:19:03 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > (żydowskiej)

    Przyznaj że aż przebierałeś nogami z niecierpliwości aby poruszyć
    żydowski wątek :) Strasznie ci żydzi cię uwierają, nie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2021-12-22 15:29:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jak już musiałeś się odezwać...

    Żyd też człowiek. Też potrafi nasrać na schodach kościoła.

    PS. A tęczowa flaga to jest symbol religijny a nawet ideologiczny czy
    zbór komórek znaczy kolorów ;_)

  • 4. Data: 2021-12-22 15:39:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:
> [...]
    >
    > Przyznaj że aż przebierałeś nogami z niecierpliwości aby poruszyć
    > żydowski wątek :) Strasznie ci żydzi cię uwierają, nie?

    A to moja wina że inne wyznania nie wykazały *prawnej* aktywności
    świątecznej a to się dopiero aż po tygodniu "przebiło" do moich
    RSSów ? :-)

    Po za tym logika tego wywodu prawnego ma konsekwencje na Polskę.
    Jak sędziowie będą orzekać że tęczowa gwiazda na choince
    *wywieszona prze sędziów z Krakowa* nie stanowi obrazy uczuć religijnych
    to nie stworzą precedensu pod kolegów ale podążą śladem najlepszych
    amerykańskich standardów prawnych! :-)
    [ Jak zwykle konsekwencje są bardziej "mieszane" niż się wydaje ]

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-12-22 15:59:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 22 Dec 2021 15:39:29 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > logika tego wywodu prawnego ma konsekwencje na Polskę.

    Znaczy się, można rozbijać bombki i kraść choinki.
    Obajtek mam wprawę z jumaniu granulatu, więc i choince nie przepuści, żeby
    starczyło na kolejny pałac.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-12-22 16:15:10
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Znaczy się, można rozbijać bombki i kraść choinki.
    > Obajtek mam wprawę z jumaniu granulatu, więc i choince nie przepuści, żeby
    > starczyło na kolejny pałac.

    <ironia> Głęboko wierze że interpretacja pozwalająca potraktować
    stłuczenie UE bombek na choince jako obrazę uczuć religijnych leży w
    pełni w granicach możliwości Wysokich Sędziów i Wysokich Sędzin.
    Dla chcącego nic trudnego a sędziowie widać w UE wierzą ;-) </ironia>

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2021-12-23 00:14:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-22, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > RSSów ? :-)
    >
    > Po za tym logika tego wywodu prawnego ma konsekwencje na Polskę.

    Niestety żadnych. Krzyże nadal będą wisieć w szkołach i innych
    instytucjach z założenia świeckich. Można sobie tylko wyobrazić ten cyrk
    jakby menora pojawiła się gdzieś w polskiej szkole.

> [...]
    > amerykańskich standardów prawnych! :-)
    > [ Jak zwykle konsekwencje są bardziej "mieszane" niż się wydaje ]

    We Wstałej Z Kolan, choinka, jej wielowiekowa tradycja, to już tradycja
    chrześcijańska, która była narosła do rangi częstochowskich symboli. To
    także oczywisty symbol rodziny siadającej do wspólnej kolacji, a więc
    antypedalsko-nietęczowy. Tym bardziej tęczowa gwiazda boli i tym
    bardziej znieważa taki symbol.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-12-23 00:39:34
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    > On 2021-12-22, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    [...]
    > Niestety żadnych. Krzyże nadal będą wisieć w szkołach i innych
    > instytucjach z założenia świeckich. Można sobie tylko wyobrazić ten
    > cyrk jakby menora pojawiła się gdzieś w polskiej szkole.

    Ależ ja ten cyrk sobie z grubsza wyobrażam i się tylko pytam KIEDY
    komuś będzie pasować. Więcej wiary w ludzi! :-)

> [...]
    > także oczywisty symbol rodziny siadającej do wspólnej kolacji, a więc
    > antypedalsko-nietęczowy. Tym bardziej tęczowa gwiazda boli i tym

    Ależ zapalanie menory przez prezydentów to już nowa świecka tradycja RP3 :-)

    Zaś reakcje prawdziwych Żydów ortodoksyjnych na "tęczową menorę"
    wyobrazić sobie można łatwo. Sprowokowanie tej reakcji też komuś kiedyś
    będzie pasować (tęczowym aktywistom w Izraelu albo powiedzmy NYC).

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2021-12-23 10:12:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Dec 2021 23:14:26 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    ays/ar-AARWEvU
    t-religious-symbols-menorah-cant-be-displayed

    > Niestety żadnych. Krzyże nadal będą wisieć w szkołach i innych

    Polskich, czy amerykanskich?
    Bo amerykanskich to widzisz - choinka tak, krzyz nie.

    No i slusznie - skad wniosek, ze choinka to symbol religijny?
    W Palestynie choinki rosly?

    > Można sobie tylko wyobrazić ten cyrk
    > jakby menora pojawiła się gdzieś w polskiej szkole.

    Sa w Polsce szkoly zydowskie. Prywatno-publiczne, podobnie jak szkoly
    katolickie/zakonne, czy jak to sie tam nazywa.

    J.

  • 10. Data: 2021-12-23 10:33:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    stmas-trees-aren-e2-80-99t-religious-symbols-judge-s
    ays/ar-AARWEvU
    t-religious-symbols-menorah-cant-be-displayed

    > Polskich, czy amerykanskich?

    Polskich.

    > Bo amerykanskich to widzisz - choinka tak, krzyz nie.
    >
    > No i slusznie - skad wniosek, ze choinka to symbol religijny?
    > W Palestynie choinki rosly?

    A Palestyna wyznacznikiem religijności? Symbor religijny to co dana
    religia uważa za taki symbol.

    > Sa w Polsce szkoly zydowskie. Prywatno-publiczne, podobnie jak szkoly
    > katolickie/zakonne, czy jak to sie tam nazywa.

    No ale krzyże wiszą w normalnych szkołach państwowych czy też coś się
    gwałtownie zmieniło? A w sejmie nie wiszą? W prywatnym miejscu to niech
    sobie wisi co właściciel zamarzy.

    --
    Marcin