  • 1. Data: 2021-12-23 22:01:13
    Temat: Gwarancją/rękojmią izraelskiego Pegasusa :-) [AP sugeruje+ wady/braki?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Moim skromnym zdaniem jest zostawia ślady *długiej serii* (>30) włamań
    które można wykryć po ponad 2 latach to "można mieć poważne wątpliwości"
    co do jego jakości :-)

    A poważniej:
    1) "Służby RP3" są pierwsze na liście podejrzanych ale to dłuższa lista
    2) Jak się dokładniej wczyta w doniesienia to "pewne wątpliwość mogą się rodzić".
    Jeszcze za małe by odrzucać oskarżenia, wystarczające by ich nie
    przyjmować *już* w całości IMHO.

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-ap-krzysztof-
    brejza-byl-podsluchiwany-przy-pomocy-pegasusa,nId,57
    26613

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-12-23 22:20:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.12.2021 o 22:01, A. Filip pisze:

> [...]
    Nie widzę ;postu, który komentujesz, więc skomentuję tu. Jak oni te 30
    razy liczą? PEGASUS działa w ten sposób, że instaluje eksploid na
    komórce, czyli coś w rodzaju wirusa - tylko jest to "dobry" wirus, więc
    nie wypada go tak nazywać. Ale żeby musieli go 30 razy instalować?

    Ponieważ w artykule jest wskazane, ze zhakowali ją 30 301 razy, to mam
    podstawy przypuszczać, że autor nie za bardzo wie, o czym pisze. Albo
    nie chodzi o zhakowanie, albo nie 30 razy, albo ne jedn ą, a 30 komórek.

    Najbardziej odporne na taki zabawy są najprostsze komórki. Natomiast
    prawda jest taka, że tu żadnego PEGASUSA nie trzeba i inwigilacja
    użytkownika komórki przy odrobinie wiedzy nie jest szczególnie
    skomplikowana. Najprościej nie używać telefonu do takich celów, które
    mogą nas zdekonspirowac :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-12-23 22:31:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie widzę ;postu, który komentujesz, więc skomentuję tu. [...]

    W kwestii formalnej: Zacytowałem artykuł ze strony www RMF-FM z
    podaniem linka tak jakby to był post. Taki styl cytowania
    IMHO ma sens na usenecie dla *krótkich* cytatów ze stron www.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-12-24 05:52:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > podstawy przypuszczać, że autor nie za bardzo wie, o czym pisze. Albo
    > nie chodzi o zhakowanie, albo nie 30 razy, albo ne jedn ą, a 30 komórek.

    Hint: non-persistent.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-12-24 08:18:03
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Hint: non-persistent.

    Genialne marketingowo! Inaczej by raz "klientowi" zainstalowali na
    wiele lat i jeszcze by nie odnawiali/dokupowali licencji od producenta.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-12-24 08:51:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Genialne marketingowo! Inaczej by raz "klientowi" zainstalowali na
    > wiele lat i jeszcze by nie odnawiali/dokupowali licencji od producenta.

    Nie wiem dlaczego, może być powód czysto techniczny - np. sprawdzana
    jest jakoś integralność opogramowania przy każdym restarcie, albo nie ma
    pełnych praw dostępowych. A może założenie było aby minimalizować w ten
    sposób szanse pozostawinia śladów (co jak widać świetnie się udało :).

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-12-24 09:36:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Natomiast
    > prawda jest taka, że tu żadnego PEGASUSA nie trzeba i inwigilacja
    > użytkownika komórki przy odrobinie wiedzy nie jest szczególnie
    > skomplikowana.

    Tylko w dzisiejszych czasach to co można zdobyć u operatora (smsy, mmsy, rozmowy,
    lokalizacja) to coraz mniejszy wycinek tego co użytkownik robi na komórce, jak ma
    niestandardowe dnsy i vpna a komorki używa do maili i komunikatorów to od operatora
    można
    nie dowiedzieć się niczego interesującego

  • 8. Data: 2021-12-24 10:13:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> pisze:

> [...]
    > użytkownik robi na komórce, jak ma niestandardowe dnsy i vpna a
    > komorki używa do maili i komunikatorów to od operatora można nie

    AFAIR Już jakiś czas temu donosili że łamanie szyfrowania transmisji GSM
    można dokonać sprzętem po kosztach już w zasięgu już także "organizacji
    nie rządowych" (nie NSA.gov(.us)). Standard szyfrowania stał, moc
    sprzętu "także do łamania" za taką samą cenę rosła.

    A jak sobie kiedyś przeczytałem wzmiankę jakie są standardy szyfrowania
    transmisji GSM (telefon - stacja-bazowa) na "nie zachodek" to
    powiedzenie że są znacznie niższe jest *bardzo* dyplomatyczne.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2021-12-24 10:55:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > transmisji GSM (telefon - stacja-bazowa) na "nie zachodek" to
    > powiedzenie że są znacznie niższe jest *bardzo* dyplomatyczne.

    Z drugiej strony od dłuższego czasu raczej dominuje socjotechnika niż
    czysta technologia. Jak się zdarzają jakieś poważniejsze ziro-deje to
    kończą w pegasusach i podobnych.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-12-24 11:35:23
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Z drugiej strony od dłuższego czasu raczej dominuje socjotechnika niż
    > czysta technologia. Jak się zdarzają jakieś poważniejsze ziro-deje to
    > kończą w pegasusach i podobnych.

    NSA,gov działa głownie na Pegasusach? Jakoś wątpię+.
    Przy takiej masówce zostawiałby za dużo śladów.
    Masz rację dopiero po dodaniu na których z poziomów
    Wielkiego Braterstwa.

    --
    A. Filip