  • 21. Data: 2008-06-12 08:14:34
    Temat: Re: Zakład usługowy a czas pracy ?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 11 czerwiec 2008 21:13
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2p842$rnr$1@inews.gazeta.pl>):

    > Wtedy idę do innego sklepu który nie ma mnie gdzieś. A ja mam od tej
    > pory gdzieś ten sklep który pojechał na wakacje.

    O ile akurat nie mieszkasz na wsi, gdzie masz tylko jeden sklep. Poza tym --
    ja np. muszę latać do sklepów po kilka kmów, choć na osiedlu mam niby 3
    spożywcze. Co z tego, skoro w jednym łamią prawo i godność pracowników, w
    drugim są nieprzyjemne baby ze ścierą i brudnymi rencyma z czasów PRL, a w
    trzecim są kolejki i towaru niespecjalnie wybór....

    Więc teraz pomyśl, że masz małą mieścinę i 2 sklepy i każdy se działa wg
    własnego widzisięmisię. Np. w niektórych rejonach kraju ludziom się robić
    nie chce. Jak mi się auto zepsuło na Podlasiu, to objeździłem trzy miasta
    Augustów, Dąbrowa i Lipsk) i nigdzie nie szło znaleźć mechanika, bo każdy
    odmawiał. Najlepszy był jeden, co siedział na zydelku na środku pustego
    warsztatu, rozkładał ręce i mówił ,,no nie mam jak, sam pan widzi, nie mam
    jak... za dużo roboty mam''.

    W końcu kupiłem w Dąbrowie klucze (też przypadkiem, bo w ogrodniczym, gdyż
    sklepu samochodowego to tam niet) i se sam naprawiłem.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 22. Data: 2008-06-12 08:16:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 11 czerwiec 2008 13:59
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0806111356540.3300@quad>):

    > A!
    > Ma z tego wynikać, że "robią dobrze" prowadzącym nocne meliny
    > z alkoholem, bo z braku konkurencji ci ostatni więcej zarobią
    > (tyle ze nielegalnie)?

    E tam, od razu meliny... Po prostu studenty wrócą do akademików i nie będą
    szlajały się po osiedlu z flaszkami.

    > Bo w to że ich nie będzie *z powodu decyzji radnych* chyba sam
    > nie wierzysz?

    No oczywiście, w Polsce samo prawo nie wystarcza. A służby porządkowe, jakie
    są, każdy widzi... Tylko to trzeba likwidować patologię służb, a nie prawo,
    skoro nieskuteczne.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 23. Data: 2008-06-12 10:47:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > O ile akurat nie mieszkasz na wsi, gdzie masz tylko jeden sklep.

    Jadę do innej wsi. A poza tym to co właściciel tego jedynego sklepu to
    jakiś niewolnik?

    > Poza tym --ja np. muszę latać do sklepów po kilka kmów, choć na osiedlu mam niby 3
    > spożywcze.

    Ale co mnie to obchodzi ? Przeprowadź się, albo załóż sobie własny sklep.

    > Więc teraz pomyśl, że masz małą mieścinę i 2 sklepy i każdy se działa wg
    > własnego widzisięmisię.

    I tak powinno być. Każdy właściciel sklepu powinien mieć go otwarty tak
    jak chce.

    > Np. w niektórych rejonach kraju ludziom się robić nie chce.

    Nie płacimy ludziom żadnych zasiłków i wtedy to jest ich problem czy im
    się chce robić czy nie.

    A czytając twój post nasuwa mi się tylko jedno - postuluj by każda gmina
    była zobowiązana do otworzenia co najmniej jednego sklepu na 1000
    mieszkańców, tak rozłożonych by mieszkańcy gminy nie mieli do nich dalej
    niż 100 m, i by w tych sklepach było wszystko, i najlepiej gratis. To
    dopiero będzie działalność na rzecz dobra mieszkańców ... Poza tym gmina
    powinna zorganizować darmową sieć mechaników samochodowych, itd ....

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 24. Data: 2008-06-12 10:59:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 czerwiec 2008 12:47
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2quru$5o9$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jadę do innej wsi.

    Widać, żeś miastowy.

    > A poza tym to co właściciel tego jedynego sklepu to
    > jakiś niewolnik?

    Nie niewolnik, ale skoro się zobowiązuje świadczyć dane usługi.... Może jak
    nie on, to znajdzie się inny, porządniejszy.

    > Ale co mnie to obchodzi ? Przeprowadź się, albo załóż sobie własny sklep.

    Ciebie generalnie mało co obchodzi, bo jesteś tym naiwnym, co wierzy UPRom.
    Tylko, że realizacja pomysłów UPR oznacza śmierć takich jak ty, ale tego
    już nie zauważacie.

    > I tak powinno być. Każdy właściciel sklepu powinien mieć go otwarty tak
    > jak chce.

    No to pech. istnieją cele nadrzędne. I zadaniem zarządu gminy jest
    reprezentować cele nadrzędne ogółu społeczności w danej gminie. Od
    tysiącleci człowiek był istotą stadną i musiał funkcjonować wśród zasad
    danej społeczności.

    > Nie płacimy ludziom żadnych zasiłków i wtedy to jest ich problem czy im
    > się chce robić czy nie.

    Ale kto im płaci zasiłki? ja jeździłem nie po ludziach na zasiłkach, ale po
    właścicielach warsztatów. Po prostu oni wolą zrobić jedną większą robotę
    dla dresa z kasiurą niż 3 mniejsze dla 3 tristanów w starej renówce.

> [...]
    > była zobowiązana do otworzenia co najmniej jednego sklepu na 1000
    > mieszkańców, tak rozłożonych by mieszkańcy gminy nie mieli do nich dalej

    Wartości głupie, ale owszem, idea słuszna.

    > i by w tych sklepach było wszystko, i najlepiej gratis.

    Nie, czemu gratis... Nie chodzi o rozdawnictwo, a o planowanie. W danym
    przedsiębiorstwie też jest biznesplan i zarządzanie. A jak nie ma, to jest
    chaos. Więc gmina również musi zarządzać swoim terenem i swoimi
    podwykonawcami. Bo na tym polega społeczeństwo. Bez tego niestety zawsze
    wygrają bogaci, silni i pojedynczy...

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-06-12 13:19:01
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    > w jednym łamią prawo i godność pracowników, w
    > drugim są nieprzyjemne baby ze ścierą i brudnymi rencyma z czasów PRL, a w
    > trzecim są kolejki i towaru niespecjalnie wybór....

    Przyznaj, że wisisz na liście "tych klientów nie obsługujemy" i dlatego
    biegasz po kilka km. ;)

    Pozdro
    zenek

  • 26. Data: 2008-06-12 13:21:44
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" < > napisał w wiadomości

    > W ten sposób, że zabrania pracy fryzjerom przed godziną 6.00?? :O
    > Na czym to dobro polega? ;>

    Że nad uchem przez sen nie słyszysz trzaskających nożyczek o 4 nad ranem ;)

    Pozdrawiam
    zenek

  • 27. Data: 2008-06-12 13:56:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    [ciach ...]

    Powiem tylko że urodziłeś się w niewłaściwych czasach, gospodarka
    planowa już była ...

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 28. Data: 2008-06-12 14:35:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 czerwiec 2008 15:56
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2r9tt$1bt$1@inews.gazeta.pl>):

    > [ciach ...]
    > Powiem tylko że urodziłeś się w niewłaściwych czasach, gospodarka
    > planowa już była ...

    To fakt. Świat zdąża ku rozsypce, a ja na to patrzeć nie umiem i faktycznie
    bym bardziej pasował chyba do lat 60. Niestety ludziom się we łbach
    poprzewracało i wydaje im się, że zrobienie z siebie niewolników jest
    właściwą drogą.

    --
    Tristan

  • 29. Data: 2008-06-12 14:55:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Niestety ludziom się we łbach poprzewracało i wydaje im się, że zrobienie z siebie
    niewolników jest
    > właściwą drogą.

    Do braku wolności, a w dalszej perspektywie do niewolnictwa prowadzą
    twoje poglądy.
    Ale nie przejmuj się. Niestety UE wdraża twój światopogląd. Jak będziesz
    cierpliwy, to niedługo będziesz żył w socjalistycznym raju.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 30. Data: 2008-06-12 15:01:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 czerwiec 2008 16:55
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2rdc7$hsr$1@inews.gazeta.pl>):

    > Do braku wolności, a w dalszej perspektywie do niewolnictwa prowadzą
    > twoje poglądy.

    Nie. Moje poglądy są prospołeczne i proludzkie. W przeciwieństwie do
    agresywnego kapitalizmu ala USA, który opanowuje cały świat, a który w
    zasadzie przeradza się już w totaliarne dyktatorskie zniewolenie mas przez
    jednostki.

    > Ale nie przejmuj się. Niestety UE wdraża twój światopogląd. Jak będziesz
    > cierpliwy, to niedługo będziesz żył w socjalistycznym raju.

    Niestety EU coraz bardziej dupę liże USA i coraz bardziej się upodabnia.
    Podobno już nawet Australia się stała kolejnym stanem USA. Ludzie mówią, że
    w Nowej Zelandii jeszcze jako tako da się żyć. Ale niestety nie znam języka
    i nie mam kasy na wyjazd. Innym prospołecznym krajem jest znów ponoć
    Szwecja, ale klimat tam koszmarny, więc nie zaryzykuję.

    --
    Tristan