  • 1. Data: 2008-06-10 07:10:40
    Temat: mandat i wezwanie
    Od: Robert Worec <R...@p...onet.pl>

    dzień dobry Koledzy,

    OK, przekroczylem predkosc (110 km na liczniku) w terenie zabudowanym
    (niedziela, godzina 7 rano, wioska z 14 domkami)!

    byłem grzecznie uprzejmy i zdyscyplinowany, otrzymałem mandat 200,PLN
    który poprzez Interek opłaciłem nastepnego dnia, oraz 6 punktów karnych.
    OK - tak bylo - nie protestuje.

    Ale dzisiaj odebrałem wezwanie (Poczta strajkuje - co?) na posterunek w
    sprawie wykroczenia drogowego, podali date i godzine wykroczenia.

    Czy maja prawo mnie jeszcze sie "czepiać", czy mam sie jakos przygotowac
    - zabrac szczotke do zebow i worek pokutny?

    pewnie ktos z was tez zalapal mandacik - jak to wyglada?

    aaa, kierowca jestem od 20 lat i to moj drugi mandat.

    pozdrawiam,

    Robert

  • 2. Data: 2008-06-10 07:17:22
    Temat: Re: mandat i wezwanie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Za ten sam czyn nie można jeszcze raz ukarać. Chyba, że wyszło jeszcze
    jakieś wykroczenie. A data i godzina ta
    sama?
    Mam nadzieję, że posiadasz wypisany blankiet mandatu.

  • 3. Data: 2008-06-10 11:06:51
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Worec" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (110 km na liczniku) w terenie zabudowanym
    > mandat 200,PLN

    Cos mi tu nie pasuje. 110/50 to przekroczenie o 60km/h, czyli mandat wg
    taryfikatora to 400-500zl i 10pkt karnych. Albo ktos Ciebie robi w jajo,
    albo Ty cos krecisz...

    Qkam

  • 4. Data: 2008-06-10 11:21:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl> napisał \\
    > Cos mi tu nie pasuje. 110/50 to przekroczenie o 60km/h, czyli mandat wg
    > taryfikatora to 400-500zl i 10pkt karnych. Albo ktos Ciebie robi w jajo,

    Może chca poprawić swój błąd i zamienić mandat:)

  • 5. Data: 2008-06-10 13:08:01
    Od: Robert Worec <R...@p...onet.pl>

    QkamCoSieDzieje pisze:

    > Cos mi tu nie pasuje. 110/50 to przekroczenie o 60km/h, czyli mandat wg
    > taryfikatora to 400-500zl i 10pkt karnych. Albo ktos Ciebie robi w jajo,
    > albo Ty cos krecisz...

    na liczniku tak gdzieś było :(
    na suszarce w dłoni pana policmajstra wyświetlalo 39km;
    Nie kłóciłem sie i kwita natychmiast podpisalem.

    Moje pytanie dotyczy - po co mnie wzywają ponownie albowiem na wezwaniu
    stoi właśnie to zdarzenie sygnowane odpowiadajaca data i godzina?

    Nic poza tym nie nabroiłem aczkolwiek ... cytując Faulknera "kiedy
    człowiek kończy 13 lat to nie ma juz czystego sumienia" :)

    pozdrawiam - Robert

  • 6. Data: 2008-06-10 13:51:33
    Temat: [OT] Re: mandat i wezwanie
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > OK, przekroczylem predkosc (110 km na liczniku) w terenie zabudowanym
    > (niedziela, godzina 7 rano, wioska z 14 domkami)!

    > aaa, kierowca jestem od 20 lat i to moj drugi mandat.

    rozbawilo mnie twoje tlumaczenie sie :) widac czytujesz grupe nie od dzis i
    bales sie potepienia...

    a gdyby tam byl kosciol, w przyszlosci, i twoja tesciowa akurat by ze mszy
    wracala!!!

  • 7. Data: 2008-06-11 08:17:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2008, QkamCoSieDzieje wrote:

    > Użytkownik "Robert Worec" <R...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Cos mi tu nie pasuje. 110/50 to przekroczenie o 60km/h

    A o ile "urzędowo" powinien przekłamywać licznik samochodu?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-06-11 09:25:58
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    > A o ile "urzędowo" powinien przekłamywać licznik samochodu?

    Chodzi Ci o to, ze licznik w samochodzie powinien wskazywac wiecej niz jest
    w rzeczywistosci? :) O ile dobrze pamietam jest to nie wiecej niz 5%. Ale
    wystarczy zalozyc inne opony i juz mamy zupelnie inne wartosci.

    Qkam

  • 9. Data: 2008-06-11 11:39:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2008, QkamCoSieDzieje wrote:

    > Chodzi Ci o to, ze licznik w samochodzie powinien wskazywac wiecej niz jest
    > w rzeczywistosci? :)

    Tak.

    > O ile dobrze pamietam jest to nie wiecej niz 5%.

    Hm... "nie mniej"?
    Idzie o to, że licznik *ma* przekłamywać, więc powinna być określona
    *dolna* granica tego przekłamania, górna nas nie interesuje :)
    (niezależnie czy jest określona czy nie).

    > wystarczy zalozyc inne opony i juz mamy zupelnie inne wartosci.

    To swoją drogą.
    Inaczej mówiąc - mógł jechać wyraźnie wolniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-06-15 07:11:03
    Temat: Re: [OT] Re: mandat i wezwanie
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    gardziej pisze:

> [...]
    > bales sie potepienia...
    >
    > a gdyby tam byl kosciol, w przyszlosci, i twoja tesciowa akurat by ze mszy

    to by gazu dodal a nie chamowla jak zobaczyl suszarke ;)

    mnie policmajster pogratulowal refleksu bo jak trzymal suszarke to
    mialem u niego ponad 110 a jak klepnol pomiar to bylo juz 90 ;)

    notabene wiem ze teraz to kazda suszarka = nie przyjecie mandatu i sad
    grodzki.

    pozdrawiam
    SlawcioD