  • 1. Data: 2008-06-10 09:12:43
    Temat: Co mozna zrobic z nazwiskiem klienta...
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Na marginesie poprzedniej "dyskusji" dot. ochrony danych
    osobowych, w ktorej niektorzy wywodzili, ze firma
    wystawiajaca i przysylajaca bylemu Klientowi faktury rzekomo
    nie przetwarza danych osobowych, bo (he, he) musialaby
    zarejestrowac swoj zbior danych osobowych...

    Polecam publikacje w "Rzepie":

    1/ Co mozna, a czego nie mozna zrobic z nazwiskiem klienta?
    http://www.rp.pl/artykul/146445.html

    2/ Dane osobowe trzeba chronic
    http://www.rp.pl/artykul/145991.html

  • 2. Data: 2008-06-10 09:15:12
    Temat: Re: Co mozna zrobic z nazwiskiem klienta...
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "prefi" <p...@g...pl> napisał
> [...]
    > Klientowi faktury rzekomo nie przetwarza danych osobowych, bo (he, he)
    > musialaby zarejestrowac swoj zbior danych osobowych...

    Dane potrzebne do fakturowania to szczególny przypadek wymieniony w UoODO
    korzystający z wielu udogodnień.

  • 3. Data: 2008-06-10 13:56:38
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > Polecam publikacje w "Rzepie":
    >
    > 1/ Co mozna, a czego nie mozna zrobic z nazwiskiem klienta?

    tak przy okazji, ostatnio bylem przypadkiem w kosciele i z nudy czekajac na
    kogos przeczytalem tablice ogloszen tam zawieszona, i okazuje sie, ze
    zapowiedzi, czyli informacje o slubach sa podane z pelnymi danymi osobowymi,
    adres, data urodzenia, nawet imiona rodzicow...

  • 4. Data: 2008-06-10 15:51:14
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

    > Użytkownik "prefi" <p...@g...pl> napisał
    > Dane potrzebne do fakturowania to szczególny przypadek wymieniony w UoODO
    > korzystający z wielu udogodnień.

    Tak z ciekawości, firma z z wrocławia co ma "K" z przodu w nazwie, nie
    piszę nazwy całości, bo się brzydzę,
    na jakiej ona podstawie dzwoni do ludzi i wysyła pisma "windykacyjne"?
    Czyż oni nie musieli uzyskać zgody osoby do której dzwonią?
    Znam przypadki iż dzwonią, pod numery zastrzeżone, skąd oni mają je?

    J.

  • 5. Data: 2008-06-10 18:53:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 10 czerwiec 2008 15:56
    (autor gardziej
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2m1mr$rek$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > zapowiedzi, czyli informacje o slubach sa podane z pelnymi danymi
    > osobowymi, adres, data urodzenia, nawet imiona rodzicow...

    a) młodzi przecie sami dają na zapowiedzi, więc za ich zgodą wisi to
    b) u nas nie ma adresów, tylko ulice

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 6. Data: 2008-06-10 20:25:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl> wrote
    > na jakiej ona podstawie dzwoni do ludzi i wysyła pisma "windykacyjne"?

    A czy wierzyciel może dzwonić do dłużnika i pisać doń pisma...? Może też
    upoważnić kogoś innego-firmę.
    Ale poruszyłeś tu ciekawy problem, bo wierzyciel PRZEKAZUJE dane o dłużniku
    firmie windykacyjnej. Pytanie na jakiej podstawie? Na podstawie art. 23 tej
    ustawy-jest to niezbędne do korzystania z prawa-dochodzenia należności.
    Pojawia się inne pytanie: czy muszą poinformować dłużnika, że zaczynają
    przetwarzać jego dane, a może samo wezwanie de facto jest tą informacją?

    > Czyż oni nie musieli uzyskać zgody osoby do której dzwonią?

    Generalnie dzwonienie nie jest zabronione, możesz do mnie zadzwonić bez
    mojej zgody. Swoją drogą, numery telefonów w większości danymi osobowymi nie
    są.