  • 1. Data: 2022-02-12 21:44:00
    Temat: Skuteczność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    https://geekweek.interia.pl/nauka/news-potwierdzono-
    skutecznosc-szczepionki-chroniacej-przed-smiert,nId,
    5823116

    "Najnowsze badania wykazały, że szczepionka stosowana w Demokratycznej
    Republice Konga podczas ostatniej epidemii wirusa Ebola, wytwarza trwałą
    odpowiedź immunologiczną. To oznacza, że jest skuteczna i faktycznie
    chroni przed patogenem.

    Naukowcy z UCLA wykazali, że szczepionka przeciwko wirusowi Ebola znana
    jako rVSV?G-ZEBOV-GP wywołuje silną i trwałą odpowiedź immunologiczną u
    osób zaszczepionych. Potwierdziły to badania osób z Demokratycznej
    Republiki Konga, gdzie regularnie pojawiają się ogniska choroby. Spośród
    ponad 600 przebadanych osób, aż u 95,6 proc. przeciwciała były obecne
    nawet sześć miesięcy po podaniu szczepionki."

    No i się pogubiłem.
    To jest skuteczna, czy nie jest skuteczna?
    Aż 6-mcy, aż całe 25 tygodni. A co jeśli zmutuje?
    Pytania się mnożą.
    Ależ ci naukowcy szaleją z tym oszukiwaniem ludzi. Jak oni mogą
    twierdzić, że jest skuteczna, skoro nie wiedzą, co będzie za 9-mcy i nie
    wiedzą jak zmutuje?
    Za rok może się okazać, że nie działa i znowu będzie, że naukowcy ludzi
    oszukali, a szury miały rację.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2022-02-12 22:33:40
    Temat: Re: Skuteczność
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 12.02.2022 o 21:44, Kviat pisze:
    > No i się pogubiłem.
    > To jest skuteczna, czy nie jest skuteczna?

    Szczepionka jest dopuszczona od 2019. Ebola zabija w skrajnych przypadkach 90%
    zarażonych.
    Szczepienia powinny się - przez analogię - zacząć dwa lata temu, a nacisk na nie
    powinien
    być pi*oko 100 krotnie wyższy niż w przypadku covida.

    Czy kiedy ebola zmutuje* tak że szczepionka nie będzie zapobiegała transmisji, nadal
    będzie trwała debata o przymusowym** jej użyciu na całej populacji?

    * https://evmed.asu.edu/blog/ebola-evolving

    ** https://edition.cnn.com/2022/02/04/europe/austria-co
    vid-vaccine-mandate-intl/index.html

    "Pregnant people", cnn nieodmiennie w formie :D

  • 3. Data: 2022-02-12 23:21:04
    Od: n...@o...pl

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał(-a):

> [...]
    > wiedzą jak zmutuje?
    > Za rok może się okazać, że nie działa i znowu będzie, że naukowcy ludzi

    Nasuwa mi się jeden, jedyny słuszny wniosek - NIE SZCZEPIĆ !!!

    Bo faktycznie kiedyś może przestać działać.

    Niech zdychają. Poczekajmy.
    Religia może coś wymyśli.

  • 4. Data: 2022-02-13 09:23:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2022 21:44:00 +0100, Kviat napisał(a):

    > To jest skuteczna, czy nie jest skuteczna?

    A to zależy od definicji skuteczności. To jest słowo używane przez
    pismaków. Naukowcy używają języka statystyki, tabel, wykresów. Nikt tam
    nie pyta o skuteczność. Pyta o poziom przeciwciał, procent powtórnie
    chorujących po zaszczepieniu w funkcji czasu, częstotliwość i rodzaj
    występowania objawów ubocznych itd.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-02-13 09:52:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A to zależy od definicji skuteczności. To jest słowo używane przez
    > pismaków.

    W cdc pisamki siedzą?

    https://www.cdc.gov/csels/dsepd/ss1978/lesson3/secti
    on6.html

    Akapit:
    Vaccine efficacy or vaccine effectiveness

    > Naukowcy używają języka statystyki, tabel, wykresów. Nikt tam
    > nie pyta o skuteczność.

    WAT?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 6. Data: 2022-02-13 14:18:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > Ależ ci naukowcy szaleją z tym oszukiwaniem ludzi. Jak oni mogą
    > twierdzić, że jest skuteczna, skoro nie wiedzą, co będzie za 9-mcy i nie

    Problem nie z naukowcami tylko z tobą. Po prostu nie rozumiesz co to
    znaczy "skuteczna".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2022-02-13 15:40:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Problem nie z naukowcami tylko z tobą. Po prostu nie rozumiesz co to
    > znaczy "skuteczna".

    A największy problem jest z ludźmi, którzy nie rozumieją co znaczy sarkazm.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2022-02-13 15:46:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2022 15:40:42 +0100, Kviat napisał(a):

    > A największy problem jest z ludźmi, którzy nie rozumieją co znaczy sarkazm.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Pisz jaśniej. Nie będę dociekał drugich den w niczyich wypowiedziach.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2022-02-13 15:50:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    > A największy problem jest z ludźmi, którzy nie rozumieją co znaczy sarkazm.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Chcesz być rozumiany? Pisz jaśniej. Stosuj emotikony. Nie będę dociekał
    drugich czy trzecich den w niczyich wypowiedziach.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2022-02-13 16:31:10
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Chcesz być rozumiany? Pisz jaśniej. Stosuj emotikony. Nie będę dociekał
    > drugich czy trzecich den w niczyich wypowiedziach.

    Tak Panie. Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem.

    Pozdrawiam
    Piotr