  • 101. Data: 2020-11-25 12:39:16
    Temat: Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz Niepodległości?"
    Od: Kviat

    W dniu 25.11.2020 o 08:54, ąćęłńóśźż pisze:
    > Akurat VAT to nie od prostych ludzi, lecz bardziej od nieuczciwych
    > "przedsiębiorców".

    Wyjątkowo ci odpowiem, bo może nie tylko ty nie rozumiesz kto płaci
    podatek VAT i dlaczego jest nazywany podatkiem konsumpcyjnym.

    1) Ktoś produkuje "paciorek" i sprzedaje hurtownikowi:
    1 zł + 23% VAT(0,23zł) = 1,23 zł

    Te 0,23 zł , które dostał od Hurtownika, wpłaca do US
    (dla uproszczenia, bo w rzeczywistości mniej - odlicza VAT od zakupów
    materiałów na paciorek)

    US otrzymał: 0,23 zł

    2) Hurtownik sprzedaje sklepikarzowi:
    2 zł +23% VAT(0,46 zł) = 2,46 zł

    Hurtownik do US wpłaca: 0,23 zł
    Czyli 0,46 zł (które dostał od sklepikarza) - 0,23 zł (które przekazał
    producentowi)

    US w sumie otrzymał: 0,46 zł
    0,23 zł (od producenta) + 0,23 zł (od hurtownika)

    3) Sklepikarz sprzedaje klientowi (prostemu człowiekowi):
    3 zł +23% VAT(0,69 zł) = 3,69 zł

    Sklepikarz do US wpłaca: 0,23 zł
    Czyli 0,69 zł (które dostał od prostego człowieka) - 0,46 zł (które
    przekazał hurtownikowi)

    US w sumie otrzymał: 0,69 zł
    0,23 zł (producent) + 0,23 zł (hurtownik) + 0,23 zł (sklepikarz)

    Zagadka do rozwiązania:
    Kto zapłacił podatek VAT?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 102. Data: 2020-11-25 14:41:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Wyjątkowo ci odpowiem, bo może nie tylko ty nie rozumiesz kto płaci
    >podatek VAT i dlaczego jest nazywany podatkiem konsumpcyjnym.
    [...]
    >Zagadka do rozwiązania:
    >Kto zapłacił podatek VAT?

    Ale zagadka ma ciag dalszy.
    Vat ma stawki 23%, 8%, 5% ... trudne zliczyc ile obecnie :-).

    PIT ma obecnie ... przyjmijmy ze 18%.

    Jakby podobnej wielkosci stawki.

    A teraz zobacz ile wplywow daje VAT, a ile PIT ...

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/budzet-pan
    stwa-na-2020-rok-wplywy-z-podatku-handlowego-vat-pit
    -cit-wplata-od-nbp/wqwgd43
    " VAT, ma przynieść 196,5 mld zł
    dochody z PIT na 66,56 mld zł "

    Miłego rozwiązywania życzę :-P

    J.

  • 103. Data: 2020-11-25 15:00:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 24.11.2020 o 19:54, J.F. pisze:

    >Jasne...
    >Najpierw pozwalacie funkcjonariuszom kościelnym bezkarnie chronić
    >gwałcicieli i jeszcze ich bronicie, a potem płaczecie, że jest
    >nagonka na kościół.
    >Najpierw policja prześladuje pokojowo protestujących, pałuje kobiety,
    >a potem płaczecie, że nagonka na policję...
    >Was trzeba leczyć.

    No widzisz - jeszcze nic nie wiesz, a juz wyglaszasz opinie.
    To jak dziennikarze w kraju maja byc lepsi ?

    Tymczasem to rzadowe sfery pomstuja, ze policja urzadzila "sciezki
    zdrowia" demonstrantom w Dniu Niepodleglosci.

    Zobaczysz taki filmik bez zadnego opisu
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/warszawa/marsz
    -niepodleglosci-policja-zrobila-sciezke-zdrowia-dzie
    nnikarzom/jvb1ql8

    i co napiszesz:
    a) policyjni zomowcy pałują obywateli,
    czy
    b) dzielni policjanci edukuja nazioli

    Trzeba Cie leczyc :-P

    J.

  • 104. Data: 2020-11-25 15:05:56
    Od: Kviat

    W dniu 25.11.2020 o 14:41, J.F. pisze:

    > [...]
    >
    > Ale zagadka ma ciag dalszy.
    > Vat ma stawki 23%, 8%, 5% ... trudne zliczyc ile obecnie :-).

    No i?
    Jaki to ma związek z tym co napisałem, czyli z tym, kto płaci podatek VAT?

> [...]

    No i?
    Jaki to ma związek z tym co napisałem, czyli z tym, kto płaci podatek VAT?

    Nie zadałeś pytania, więc nie wiem czego nie rozumiesz i co mam ci
    wytłumaczyć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 105. Data: 2020-11-25 15:08:11
    Temat: Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz Niepodległości?" [Was: Siły policyjne w Warszawie]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 24.11.2020 o 18:54, J.F. pisze:
> [...]

    >>> 1. Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego

    >No i? Jeżeli jakaś grupa oszołomów chce faszyzmu, to my też musimy
    >chcieć?

    To miala byc cecha faszyzmu, a kto nie chcial lepszego spoleczenstwa ?

    Grecy, Rzymianie, Koscioly, Komisja Edukacji Narodowej, Rewolucja
    Francuska, bolszewicka, Solidarnosc :-)

    >A dopominają się zmiany "natury ludzkiej", czy może wręcz przeciwnie?

    A to ponoc cos w gender, ale na tym to ja sie nie znam.

    Poza tym w naturze ludzkiej jest jakies "bic slabszych" :-(

    >Chcą militaryzmu, szowinizmu, rasizmu, fundamentalizmu
    >relijno-państwowego?

    Jakos kiepsko doczytales - Hitler religii istniejacych nie cenil,
    Mussolini korzystal srednio, a Franco mocno.

    A taki Mao, Kim, Polpot - faszysci czy nie ?

    Pewnie nie, bo komunisci, a to sie wyklucza :-)

    J.

  • 106. Data: 2020-11-25 15:23:38
    Od: Kviat

    W dniu 25.11.2020 o 15:00, J.F. pisze:

    > No widzisz - jeszcze nic nie wiesz, a juz wyglaszasz opinie.

    "A dzis akurat nagonka na policje ..."
    Ty to napisałeś.

    Więc łopatologicznie: nie uważam, że to jest nagonka, tylko słuszna
    krytyka.
    Rozumiesz różnicę, czy zbyt trudne?

    > To jak dziennikarze w kraju maja byc lepsi ?

    Od kogo?
    Bo chyba nie nadążasz za tokiem dyskusji i nie zauważyłeś, że nie
    rozmawiamy o tym, czy media są wiarygodne czy nie, ale o tym, czy
    grupowicz przedstawiający się jako policjant widzi i słyszy co pis
    odpierdala. Do tego nie są potrzebne media, przecież nie żyje na
    bezludnej wyspie.

    Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że poza kłamliwymi mediami świat nie
    istnieje?

    > Tymczasem to rzadowe sfery pomstuja, ze policja urzadzila "sciezki
    > zdrowia" demonstrantom w Dniu Niepodleglosci.

    Pokojowym demonstrantom? To oczywiście haniebne i powinni ponieść
    konsekwencje.

    Jeżeli to byli naziole, to nie popieram, ale rozumiem.

    > Zobaczysz taki filmik bez zadnego opisu
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/warszawa/marsz
    -niepodleglosci-policja-zrobila-sciezke-zdrowia-dzie
> [...]

    Ale który filmik? Ten?
    "Tym razem nagranie z kamer monitoringu na stacji ,,Stadion Narodowy".
    Widzimy moment, gdy policjanci po raz kolejni są atakowani. Amunicję
    chuliganów stanowią kamienie."

    > Trzeba Cie leczyc :-P

    Dziękuję za troskę, ale nie jestem faszystą i nie bronię kościelnych
    pedofilów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 107. Data: 2020-11-25 15:39:58
    Od: Kviat

    W dniu 25.11.2020 o 15:08, J.F. pisze:

    > To miala byc cecha faszyzmu, a kto nie chcial lepszego spoleczenstwa ?

    Uważaj, będzie trudne.
    Krzesło ma nogę. I stół ma nogę.
    Jeżeli wiemy, że coś ma nogę, to nie znaczy, że wiemy, że to jest
    krzesło albo stół.

    Podpowiem ci: jedna cecha nie stanowi o tym, czy państwo/organizaja jest
    faszystowska, czy nie jest.

    > A to ponoc cos w gender, ale na tym to ja sie nie znam.
    >
    > Poza tym w naturze ludzkiej jest jakies "bic slabszych" :-(

    Nie w naturze ludzkiej, tylko u konkretnych osobników.
    Masz ochotę bić słabszych?

    > Jakos kiepsko doczytales - Hitler religii istniejacych nie cenil,

    Nie bredź. Jakie to ma znaczenie, czy cenił, czy nie?
    Przecież wiadomo że religia w rękach faszystów, to tylko jeden z
    instrumentów do trzymania gawiedzi za mordę.
    I właśnie dlatego chcą fundamentalizmu religijno-państwowego, a nie
    dlatego, że głęboko wierzą w bogów.

    Że też znowu trzeba tłumaczyć oczywistości dorosłemu człowiekowi...

    https://krakow.ipn.gov.pl/pl4/edukacja/przystanek-hi
    storia/103461,Hitler-jako-czlowiek-religijny.html

    "Oficjalnie wielokrotnie podkreślał rolę chrześcijaństwa jako fundamentu
    państwowości niemieckiej. Prywatnie demonstrował pogardę dla
    chrześcijaństwa, a religię traktował instrumentalnie."

    http://www.sww.w.szu.pl/index.php?id=doktryny_nazizm
    _religia_i_okultyzm

    "Co więcej, część chrześcijan widziała w ideologii nazistowskiej
    kontynuację chrześcijańskiej myśli politycznej. "

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 108. Data: 2020-11-25 16:45:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >"A dzis akurat nagonka na policje ..."
    >Ty to napisałeś.

    I na podstawie tego wyciagnales cala reszte wnioskow :-)

    >Więc łopatologicznie: nie uważam, że to jest nagonka, tylko słuszna
    >krytyka.
    >Rozumiesz różnicę, czy zbyt trudne?

    Mam wrazenie, ze nawet nie wiedziales o co mi chodzi, a juz
    stwierdziles, ze sluszna krytyka :-)

> [...]
    >grupowicz przedstawiający się jako policjant widzi i słyszy co pis
    >odpierdala. Do tego nie są potrzebne media, przecież nie żyje na

    A jak sie skupiam bardziej na mediach, a szczegolnie na twoim
    przykladzie ogladania filmow bez fonii.

    >Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że poza kłamliwymi mediami świat nie
    >istnieje?

    No ale to trzeba byc w danym miejscu i czasie, bo inaczej, to znasz
    opinie z mediow :-)

> [...]

    >"Tym razem nagranie z kamer monitoringu na stacji ,,Stadion Narodowy".
    >Widzimy moment, gdy policjanci po raz kolejni są atakowani. Amunicję

    A te inne ?

    A nawet ten - ogladasz i nie wiesz: demonstranci zaatakowali policje,
    czy policja zaatakowala wczesniej pokojowych demonstrantow.

    A nawet jak "naziole" zaczeli, to potem sie pewnie zmyli, a policja
    przystapila do palowania ... przypadkowych ludzi :-P

    >Dziękuję za troskę, ale nie jestem faszystą i nie bronię kościelnych
    >pedofilów.

    Ale ja chce leczyc z braku tolerancji, byc moze braku tolerancji dla
    nietolerancji, i klapek na oczach :-)

    J.

  • 109. Data: 2020-11-25 17:14:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie w naturze ludzkiej, tylko u konkretnych osobników.

    U bardzo duzej ilosci osobnikow, jak spojrzymy na historie :-)

    >Masz ochotę bić słabszych?

    Nie. Ale jakims malym haremem bym nie pogardzil.
    Mlodych, ladnych, i wcale nie do bicia :-)

    >Nie bredź. Jakie to ma znaczenie, czy cenił, czy nie?
    >Przecież wiadomo że religia w rękach faszystów, to tylko jeden z
    >instrumentów do trzymania gawiedzi za mordę.

    Hiszpanskich.

    "W niemieckiej wersji faszyzmu, czyli narodowym socjalizmie ważnymi
    elementami był także rasizm, walka z religią lub instrumentalne
    wykorzystywanie jej, "

    "Polityka włoskiego faszyzmu wobec Kościoła oscylowała między
    konfliktem (ataki na instytucje katolickie w okresie walki o władzę,
    konflikt dotyczący wychowania młodzieży w 1931 roku) i współpracą
    (Traktaty Laterańskie w 1929 roku)[213],
    w przypadku NSDAP według Richarda Grunbergera ,,główną linię partii w
    sprawach religii wyrażała totalna opozycja Rosenberga wobec
    chrześcijaństwa w jakiejkolwiek formie"

    >I właśnie dlatego chcą fundamentalizmu religijno-państwowego, a nie
    >dlatego, że głęboko wierzą w bogów.

    Otoz to - i widac w Niemczech uznali, ze ten fundamentalizm religijny
    nie jest im potrzebny, przynajmniej chwilowo.
    Widac fundamentalizm panstwowy wystarczal, a religie - tam gdzie
    popierala mozna bylo pochwalic, tam gdzie przeszkadza mozna bylo obic
    czy wyslac do obozu.

    Hitler poszedl w jakis mistycyzm, kto wie jaka by z tego religia
    wyszla, gdyby mial czas dokonczyc ...

> [...]
    >fundamentu państwowości niemieckiej. Prywatnie demonstrował pogardę
    >dla chrześcijaństwa, a religię traktował instrumentalnie."

    No wlasnie - a prywatnie ...

    >http://www.sww.w.szu.pl/index.php?id=doktryny_naziz
    m_religia_i_okultyzm
    >"Co więcej, część chrześcijan widziała w ideologii nazistowskiej
    >kontynuację chrześcijańskiej myśli politycznej. "

    No ba, jakby tak troche wyczyscic ideologie ... ktory dzisiejszy
    biskup mialby nie poprzec idei walki z aborcja i wychwalanie Matki
    Polki :-)

    J.

  • 110. Data: 2020-11-25 17:29:25
    Od: Kviat

    W dniu 25.11.2020 o 16:45, J.F. pisze:

    > Ale ja chce leczyc z braku tolerancji, byc moze braku tolerancji dla
    > nietolerancji, i klapek na oczach :-)

    Czyli chciałeś zażartować, ale znowu ci nie wyszło.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr