  • Data: 2010-02-03 14:16:37
    Temat: Re: zwrot wniosku o wpis do KRS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03-02-2010 14:23, Icek pisze:

    > ja dostalem, ze zlezaznaczono pozycje formularza do GUS. Masakra. Kiedys to
    > w GUS sie poanienka wysilila i przeczytala. A KRS nie maja kompetencji do
    > sprawdzania innych drukow. Ale teraz za to mamy "jedno okienko"

    I teraz zamiast jak kiedyś pokazać rożne dokumenty panience z okienka w
    US żeby sobie sprawdziła z oryginałem i dać zwykłe kserówki, trzeba
    wszystko potwierdzone notarialnie składać, bo idzie przez
    <wstać> SĄD <można siadać>.

    Dla masochistów zabawa - zmiana siedziby spółki (ze zmianą urzędu
    skarbowego) łączona ze jakąkolwiek inna zmianą umowy spółki.

    Zgłaszamy zmianę w KRS. NIE MOŻEMY sami zgłosić zmiany do nowego US, do
    regonu i do ZUS. A KRS ma duuużo czasu, a to zwróci dokumenty, a to
    czegoś jeszcze zarząd, a nasze NIPy obrastają tam kurzem.

    Nowy US przez 5 miesięcy (zachciało się jeszcze przy okazji kapitał
    zmieniać za jedna opłatą, więc wpis nie tak hop siup) nie wie, że ma
    nowego podatnika.
    Poprzedni swojego nie może znaleźć i zawiadomienie o kontroli zostaje
    odebrane przez beztroskiego pracownika innej firmy, która zajmuje nasz
    stary lokal.
    W końcu prezesa w miejscu jego zamieszkania znajduje rozwścieczona
    urzędniczka, która wcześniej odbiła się od drzwi starego biura.

    Niby jesteśmy kryci, ale najeżona już na wejściu kontrolerka to nie jest
    fajna sprawa.
    Niby można było napisać do obydwu urzędów pismo z wyjaśnieniem sytuacji
    - tak poradziła pani z US jak się uspokoiła. Ale to ma taką samą moc
    prawną jak adres do korespondencji sp. z o.o. - tylko dobra wola
    urzędników sprawia, że jest honorowany.

    A poza tym Zarząd stwierdził, że skoro jest "jedno okienko" to znaczy że
    jest ŁATWIEJ więc sam się zabrał za całą imprezę nie pytając ani radcy
    (v-icek kończył kiedyś prawo więc się zna!) ani księgowej.

    Na dodatek nikt nie doczytał, że zmianę adresu do VATu trzeba zgłosić
    samemu (jedno okienko? tere fere), robią to z opóźnieniem, kiedy KRS
    zwraca VAT-Z który został dołączony razem z NIPem. US wzywa prezesa jako
    podejrzanego w sprawie w związku z tym spóźnieniem.

    Jazda na całego.

    Skończyło się dobrze, nikogo nie ukarali, w końcu urzędy doszły, które
    podatki czyje, kontrola ma przyjść już z nowego US (no, to nie jest
    akurat fajne, ale takie życie, 5 lat nikogo nie było od nich). Tylko
    niektórym przybyło siwych wlosów a ja poznałam zupełnie nowe przekleństwa.

    Nie można było dać wyboru - że możemy przez KRS to robić albo sami?
    Nie, bo przedsiębiorca głupi jest.
    Ale jak do stosowania prawa podatkowego przychodzi, to każdy ma być
    geniuszem prawniczym, inaczej KKS.

    Jak tylko słyszę że rząd znowu chce nam ułatwić prowadzenie DG i ma na
    to nowe pomysły, to ogarnia mnie panika...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813