  • Data: 2010-02-09 10:10:41
    Temat: Re: zwrot wniosku o wpis do KRS
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > co >> najwyżej błędnie pouczają -- np. o tym, że można tylko wnosić
    > skargę na >> zarządzenie referendarza.

    > Z jakiej przyczyny nastąpił zwrot? Bo jeśli np. brak jest jakiegoś
    > formularza KRS albo jest źle wypełniony to nie ma pouczenia.
    >
    > Ale fakt też, że niedawno dostałem takie nie-pouczenie o treści "nie
    > skreślono rubryki XXX w formularzu KRS-Z3". Normalnie jaja.

    Mnie zwrócili wniosek, bo skreśliłem dwa pola naraz, tzn. taki duży x
    na dwa pola.

    Okazało się że musi być każde osobno, osobnym x-em.

    Jak mi to powiedzieli w KRS, to ze wstydem się przyznam że nie
    wytrzymałem i rzuciłem "wy chyba jesteście po...".

    BTW, mieliśmy zabawną zagwozdkę przy rejestracji spółki.
    Spółka jawna, siedziba wskazujaca na US powiedzmy "X", jeden wspólnik
    podpada pod US "Y", a drugi - pod US "Z".

    No i... w ciągu 14 dni od podpisania umowy trzeba opłacić podatek od
    umowy spółki, afair 2 procent od kapitału.

    Poszedłem do US, że chcę podatek zapłacić. Baba pyta o NIP spółki. No
    ale żeby NIP dostać to trwa 3 tygodnie, a i tak najpierw trzeba mieć
    KRS. Co też trwa.
    Więc mówię że jeszcze spółka nie ma nipu, no bo niby skąd.
    No to pana nip albo wspólnika. yyy... nie mam pana w wykazie... pan
    jest u nas?
    No nie. Ani wspólnik nie jest.

    No to nie mogę przyjąć od pana wpłaty.

    Chcąc nie chcąc na początku działalności staliśmy się dłużnikami US ;-)
    Zapłaciliśmy po 2 miesiącach, ale potem się dowiedziałem jak to obejść.

    Trzeba po prostu normalnie wpłacić na poczcie, na numer urzędu
    skarbowego, wpisujac tylko nazwę spółki i że to podatek.

    Jak to stwierdziła babka w US - "to już urząd się by musiał martwić co
    z tymi pieniędzmi zrobić, pan byłby kryty" ;-)

    --
    Pozdro
    Massai