  • Data: 2002-11-15 08:09:35
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o prace przez pracownika
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > W takiej sytuacji jesli okres wypowiedzenia przewidziany w umowie jest
    > dłuższy niż wynikajacy z k.p. to wiąże on pracodawcę. Pracownik jest
    > związany terminami kodeksu bo zapis w umowie jest dla niego mniej korzystny
    > (zresztą zgodnie z 18 k.p.). Przeczytaj uchwałę SN z 9 XI 1994 I PZP 46/94,
    > OSNAPiUS 1995/7/87 - tyle że ważne jest uzasadnienie, sama teza nie
    > wystarczy - w razie kłopotów ze znalezieniem uchwały daj znać. Pozdrawiam
    > Beata
    >
    > Witam,
    wszystko sie oczywiście zgadza, mam tylko dwie uwagi:
    1) po pierwsze cytat z uzasadnienia: "We wprowadzeniu do Kodeksu pracy przepisu
    art. 36 § 5 można widzieć wyrażenie przez ustawodawcę stanowiska (oceny), iż z
    reguły klauzuli o przedłużeniu okresu wypowiedzenia dla obu stron stosunku
    pracy nie można uważać za korzystniejszą dla pracownika od ogólnie ustalonych
    kodeksowych okresów wypowiedzenia umowy o pracę." Zwracam uwagę na słowa: "z
    reguły" Wiem, że jest to wyrwany z kontekstu cytat, ale znamy treść
    uzasadnienia i wiemy, że w jego treści ma to samo znaczenie.
    2) po drugie - dlaczego nikt nie spytał się tego pracownika która to jest jego
    umowa u danego pracodawcy (długość okresu zatrudnienia), a wszyscy dopatrują
    sie podstępu wrednego kapitalisty, który chce napsuć krwi pracownikowi ?

    pozdrawiam,
    Paweł