  • Data: 2006-06-22 15:20:09
    Temat: Re: molestowanie seksualne
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R. napisał(a):

    > to co cytowales dotyczy dyskrymnacji pracownika a nie jest definicja
    > przestepstwa, jezlei chodzi o molestowanie seksulane w pelnym tego slwoa
    > znaczeniu czyli 'inna czynnosc seksualna' to kazdy rozumny czlowiek wie
    > czym to jest i nie trzeba tworzyc dodatkowych definicji, co nie znaczy
    > ze taka nie istnieje.

    Widzisz, ale w Polsce wymiar sprawiedliwości posługuje się nie prawem
    zwyczajowym ("każdy wie czym to jest i nie trzeba tworzyc dodatkowych
    definicji") tylko zapisami prawnymi.

    > życiem płciowym człowieka, polegające na kontakcie cielesnym sprawcy z
    > pokrzywdzonym lub przynajmniej na cielesnym i mającym charakter
    > seksualny zaangazowaniu ofiary.

    Hmm... Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że ta definicja jest nieco
    dziurawa. Ogranicza się jedynie do aspektów cielesnych, a przecież
    molestowanie seksualne może mieć też charakter werbalny.
    Poza tym definicja pozostawia ogromne pole do dyskusji czy dany kontakt
    cielesny miał charakter seksualny czy nie. Na przykład położenie ręki na
    kolanie lub udzie z cała pewnością dla mnie jest molestowaniem
    seksualnym, jeśli ofiara sobie tego nie życzy a do tego sprawca jest
    postawiony nad nią w takiej czy innej hierarchii... Tyle tylko, że takie
    zachowanie może nie do końca pasować do przedstawionej definicji... :(