  • Data: 2005-03-02 12:30:10
    Temat: Re: komornik/egzekucja/ugoda?
    Od: "edges" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:d04adl$i0o$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > te informacje muszę sprawdzić w domu. Generalnie chciałbym się próbowac
    > dogadać, zaś jako argument podać fakt, że poza ugodą chyba (może się mylę)
    > nic więcej nie uzyskają. Bo co byłoby, jeśli stanął bym "okoniem" i
    > powiedział, "nie mam, nie zapłacę, róbcie co chcecie, niech się dzieje
    > wola
    > nieba". Co wtedy? Zabrać w sumie nie mają co, ściągnąć z poborów też nie.
    > Więc jak - postraszą, postraszą i finalnie umorzą z tytułu
    > nieściągalności?

    komornik moze wyslac wniosek do wierzyciela o umorzenie egzekucji z tytulu
    braku mozliwosci sciagniecia nalzenosci.Bank z kolei moze umorzyc kredyt i
    wrzucic sobie w koszta ale zaleglosc wobec banku bedzie dalej istniala+ wpis
    na czarna liste Zwiazku Bankow Polskich.BIK niekoniecznie bo wpisywanie
    danych osobowych jest niezgodne z ustawa o danych osobowych.

    > Żona może nigdy do pracy nie wrócić, więc ściganie jej w przyszłosci
    > również
    > może byc nieefektywne. Czy data nastąpienia wymagalności oraz data
    > wystawienia tytułu BTE ma znaczenie odnoście faktu, czy odpowiadamy za
    > długi
    > żony wspólnie, czy odpowiada tylko ona?

    zgodnie z nowa ustawa ktora weszla jak sie nie myle 21 stycznia , nie mozesz
    odpowiadac za dlugi powstale przed malzenstwem,malo tego nawet jesli
    zadluzenie powstaloby w czasie trwania malzenstwa a na umowie kredytowej nie
    ma podpisu obydwu malzonkow to tez egzekucja jest nieskuteczna.

    Wazne sa daty wymagalnosci kredytu/zobowiazania bo od tej daty wierzyciel ma
    3 lata na uzyskanie Bankowego Tytulu Egzekucyjnego.Nawet jesli taki tytul
    otrzyma po terminie 3 lat mozesz zaskarzyc z powodu przedawnienia( art.118
    kpc)

    pozdr
    ed