  • Data: 2010-03-24 09:39:51
    Temat: Re: jak zrzec się spadku
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Mar 2010 08:16:33 +0000 (UTC), jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    >Nie mylisz się. Nazywa się to "zrzeczenie się spadku" - art. 1048-1050
    >Kodeksu Cywilnego. Problem zazwyczaj jest tylko taki, że trzeba się udać
    >w tym celu do notariusza *razem* z osobą, po której miałbyś dziedziczyć.
    >W twoim wypadku razem z ojcem.

    nie pamietam szczegolow, ale cos mi sie kojarzy ze mozna skierowac do
    sadu pismo o fakcie nieprzyjmoiwania spadku i to tez jest wazne - nie
    pamietam tylko czy da sie zrobic za zycia spadkodawcy, czy tez po jego
    smierci, ale przed sprawa o spadek (ja cyztalem to w kontekscie tego
    drugiego przypadku, ale byc moze obowiazuje rowniez w pierwszym).

    oczywiscie posiadanie dzieci komplikuje sprawe, bo wtedy traktuje sie,
    ze watkotworca "nie zyje" i spadek idzie na jego zstepnych.
    a jesli oni nieletni to zabawe ma ich opiekun prawny, czyli wlasnie
    watkotworca.

    pozdarwiam,
    Cyb