  • Data: 2010-03-24 15:24:47
    Temat: Re: jak zrzec się spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dziadek0351 wrote:
    > Chcę się zrzec spadku po ojcu. Sytuacja jest taka, że ojciec -
    > alkoholik, bezrobotny z wyboru, wciąż powiększa swoje długi, nie płaci
    > czynszu itp. Obawiam się, że po jego śmierci zostanę "uszczęśliwiony"
    > tym spadkiem. Możecie podpowiedzieć co mam zrobić?

    są dwie rózne rzeczy
    zrzeczenie sie spadku i odrzucenie spadku.

    zrzeczenie spadku to umowas pomiedzy tobą i potencjalnym spadkodawca
    podpisana jeszcze za zycia spadkodawcy.
    jak zauwazylem link juz byl.
    I to jest dobre rozwiazanie dla ciebie, o ile uda ci sie druga strone
    zmusic do podisania swiadomie tego dokumentu.

    odrzucenie spadku odbywa sie po smierci spadkodawcy w ciagu 6 miesiecy
    od daty smierci(lub dowiedzenia sie o powolaniu do spadku).
    Notarialnie lub przed sadem.

    przy odruzceniu spadku dzieci rowniez nie dziedzicza chyab ze w umowie
    bedzie zapisane inaczej.

    przy odrzuceniu spadku dziedzicza twoi ewentualni spadkowwcy (tak jakbys
    to ty zszedl).
    wiec problemu pozbywasz sie tylko czesciowo. A jak masz dzieci
    małoletnie to na odrzucenei spadku przez nich zgode musi wyrazic sad
    rodzinny.