  • Data: 2006-09-27 16:12:08
    Temat: Re: fotoradar i obowiazek wskazania kierujacego
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> napisał:

    >pytanie brzmiało: "kto był kierującym?"
    Należało odpowiedzieć (do protokołu), a przy podpisywaniu dokładnie
    czytać: "nie wiem".

    >Do protokołu nie wpisano pytania a jedynie moje oświadczenie, iż nie
    >rozpoznaję na zdjęciu osoby kierującej.
    I dobrze! Nie musisz rozpoznawać.

    > że proszę o wyznaczenie terminu na ustalenie osoby kierującej
    No i dobrze :-) Prosić masz prawo (nawet o jałmużnę).
    Natomiast od "usytalania kto kierował jest policja, a NIE obywatel.

    >zgłosi się kierujący lub ja osobiście.
    Zgłosisz się sam i powiesz, ze nie udało ci sie ustalić :-0

    >Na ustną prośbę odmówiono mi wydania odpisu protokołu.
    Wystarczy, ze czytasz dokładnie to co podpisujesz. Przed sądem będzie
    ten protokól z przesłuchania.

    >Czyli podlegam karze grzywny za sklerozę.
    Nie. Za to, ze nie wypełnisz obowiązku wynikającego z ustawy PoRD.

    >Pozostaje do wyboru:
    >- przyznać się do czegoś
    Eee. Do niczego nie musisz się przyznawać.
    Przede wszystkim słuchaj o co cię pytają i odpowiadaj na pytania.
    Jesli będzie TO właściwe, czyli: "komu powierzyłeś....", to możesz
    odpowiedzieć, ze nie przypominasz sobie, abyś komuś pojazd do
    kierowania powierzał w tym czasie. I tyle.
    Natomiast do winy się nie musisz przyznać, a na zdjęciu nie widać
    twarzy kierowcy, więc dla sądu (ewentualnie, gdy tam skierują) nie ma
    dowodu, ze winnym jesteś ty.

    >- nie przyznać się i dostać grzywnę i koszty sądowe.
    Pokręciłeś - "nie wskazać komu powierzyłeś", jeśli powierzyłeś.

    >Czy są inne opcje?
    J.w.
    Jeśli nie zada ci pytania: "komu powierzyłeś....", to sąd cię za
    nierozpoznanie twarzy ukarać nie może!

    --
    Artur Golański