  • Data: 2006-09-28 19:36:42
    Temat: Re: fotoradar i obowiazek wskazania kierujacego
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> napisał:

    >Czy udzielenie takiej odpowiedzi nie naraza mnie na odpowiedzialnosc
    Przecież udzielasz odpowiedź - nie powierzałeś nikomu.
    Przypuszczać należy, że ty tego dnia pojazd prowadziłeś. Jednak gdy
    będziesz odpytywany jako podejrzany o popełnienie wykroczenie masz
    prawo odmówić skałdania wyjaśnień i do winy nie musisz sie przyznać.
    Skoro twarz kierowcy nie jest widoczna to oznacza, ze nie ma dowodu,
    to to ty kierowałeś pojazdem. IMHO policja powinna postępowanie
    umorzyc z powodu niewykrycia sprawcy i dacx sobie spokój, bo przed
    sądem sprawa jest przegrana (obwiniony nie przyznaje się, a dowodu
    brak).

    >Czy to jest wmiare pewna opinia?
    Oczywiście jest to moja opinia, no można dodać, ze na tym forum nikt
    jej nie próbuje obalić, a wielu czeka na taka okazję ;-)

    >Nie chcialbym dostac w sadzie jakiejs wysokiej grzywny
    Wiesz, sędzia zawsze może dać wiarę lub nie i wydac nawet wyrok
    skazujący, pomomo, że prokurator w trakcie przewodu sądowego zmienia
    zdanie i wycofując sie z wszceśniejszego oskarżenia wnioskuje o
    uniewinnienie (przypadek opisywany w prasie).

    >Czyli jezeli powiem, ze "nie przypominam sobie abym komuś pojazd powierzał w
    >tym czasie" udzialam informacji wymaganej przez policje i nie musze sie
    >martwic tzw. utrudnianiem postepowania?
    A co tu utrudniasz. Na pytanie odpowiadasz i to zgodnie z prawdą. Nic
    prawnie nie można ci zarzucić. Pamiętaj, ze od ustalenia sprawcy
    wykroczenia jest policja, a NIE właściciel czy użytkownik pojazdu.
    Natomiast do winy się nie przyznajesz i MK nie przyjmujesz (nie mam
    dowodu kto popełnił wykroczenie - policjanta tam nie było, a
    'fotograf' sprawę sknocił).

    BTW niedawno prasa opisywała przypadek podobny do twego, gdzie
    policjant zażądał od właściciela "wskazania winnego wykroczenia" (a
    nie udzielenia odpowiedzi komu pojazd powierzył) i dlatego sąd wniosek
    o ukaranie wlasciciela oddalił.

    --
    Artur Golański