  • Data: 2006-10-02 04:29:32
    Temat: Re: fotoradar i obowiazek wskazania kierujacego
    Od: "Denir" <x...@o...pl.inv> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:efd5gu$si1$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jaka jest podstawa prawna zadania wskazania kierujacego?
    > PrzemekK

    Prawo o Ruchu Drogowym (Kodeks Drogowy)
    Art. 78.
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Według Straży Miejskiej za powyższe może być kara.
    Byłem wzywany przez Straz Miejską i facet pokazał mi odpowiedni
    przepis, chyba z kodeksu cywilnego. Teraz juz nie pamietam.
    Jest to przepis bardzo ogólny i pod to pasuje wszystko. Coś o zagrożeniu
    bezpieczeństwa.