  • Data: 2008-09-19 10:08:53
    Temat: Re: działalność gospodarcza w wynajmowanym mieszkaniu
    Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

    > Po pierwsze: ustawa o swobodzie działalności gospodarczej:
    > art.27
    > 3) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu, adres do doręczeń
    > przedsiębiorcy oraz adres, pod którym jest wykonywana działalność
    > gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza miejscem
    > zamieszkania - adres głównego miejsca wykonywania działalności i oddziału,
    > jeżeli został utworzony;

    pleciesz,
    wyobraź sobie że działąlność gospodarczą mozna wykonywać np. na ulicy
    (handel), albo na terenie, czy budynku klienta, wtedy jako miejsce
    prowadzenia działalnosci wpisuje się "teren całej polski" czy jakoś tak,

    > Po drugie: jakkolwiek można nie mieć miejsca zamieszkania, polskie prawo
    > nie przewiduje możliwości, aby osoba bez miejsca zamieszkania prowadziła
    > działalność gospodarczą. Miejsce zamieszkania ma być i koniec.

    widzę że plączą ci sie znaczenia potoczne, ogólne i prawne, a wiec z
    definicji polskiegop prawa to miejsce zamieszkania to takie miejsce w którym
    przebywasz z zamiarem stałego pobytu, a wiec jeśli takiego zamiaru nie
    posiadasz, to i miejsca zamieszkania też nie posiadasz, zresztą że polskie
    prawo jest głupie to każdy głupek wie, i z tymi miejscami zamieszkania to
    wykombinowali pewnie coś pod opodatkowanie pracujących za granicą, ale
    nieważne,
    acha i prawo taką możliwość przweiduje, wiem z włąsnego doswiadczenia i
    oczytania:O)

    > Po trzecie: Nie można - jak twierdzisz - nie mieć miejsca zamieszkania, a
    > mieć miejsce zameldowania. Jeśli posiada zameldowanie, a nie mieszka pod
    > tym adresem, to popełnia wykroczenie.

    jak nei ma zamiaru to nie ma zamieszkania, a miejsce zameldowania to miejsce
    gdzike się zameldujesz, znowu ci się pojęcia potoczne z prawniczym bełkotem
    mylą:O)

    > Zatem: We wpisie do EDG trzeba podać miejsce zamieszkania. Niekiedy dla
    > ułatwienia nie podaje się adresu zamieszkania, tylko zameldowania, jeśli
    > jest inny. Niemniej jednak adres ten jest traktowany jak miejsce
    > zamieszkania.

    to co kto jak traktuje faktów nie zmienia:O)

    > Nie można jednak założyć DG nie podając żadnego adresu. Z tym, że miejsce
    > zamieszkania nie musi być lokalem firmy, to się zgadzam. Jednakże i tak w
    > niektórych dokumentach (np. faktury VAT) podaje się miejsce zamieszkania,
    > a nie miejsce prowadzenia DG.

    kto mówi zaraz że bez żadnego adresu, musisz podać adres zameldowania
    przynajmniej, a na fakturze podajesz jedynie adres, i nie widnieje jaki to
    jest adres, wiec jeśli nie posiadasz siedziby to tym adresem jest miejsce
    zameldowania na przykład i to cała filozofia:O)