  • Data: 2008-09-19 10:22:43
    Temat: Re: działalność gospodarcza w wynajmowanym mieszkaniu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel pisze:

    > pleciesz,
    > wyobraź sobie że działąlność gospodarczą mozna wykonywać np. na ulicy
    > (handel), albo na terenie, czy budynku klienta, wtedy jako miejsce
    > prowadzenia działalnosci wpisuje się "teren całej polski" czy jakoś tak,

    Jesteś bardzo konkretny: "czy jakoś tak". Albo wiesz, albo nie wiesz.

    Być może kiedyś tak było, że można było wpisać jako miejsce
    wykonywania działalności całą Polskę, bo jeszcze nieraz widuję takie
    stare wpisy.

    Ale obecnie jeśli ktoś nie ma konkretnego miejsca wykonywania DG, to
    podaje swój adres zamieszkania. Gdzieś przecież papiery firmowe muszą
    się znajdować. Zobacz jak taksówkarze rejestrują DG.

    Zresztą podałem Ci konkretny przepis nakazujący podanie miejsca
    zamieszkania przedsiębiorcy, nie bardzo rozumiem jak chcesz dyskutować z
    faktami.

    > widzę że plączą ci sie znaczenia potoczne, ogólne i prawne, a wiec z
    > definicji polskiegop prawa to miejsce zamieszkania to takie miejsce w
    > którym przebywasz z zamiarem stałego pobytu, a wiec jeśli takiego
    > zamiaru nie posiadasz, to i miejsca zamieszkania też nie posiadasz,
    > zresztą że polskie prawo jest głupie to każdy głupek wie, i z tymi
    > miejscami zamieszkania to wykombinowali pewnie coś pod opodatkowanie
    > pracujących za granicą, ale nieważne,
    > acha i prawo taką możliwość przweiduje, wiem z włąsnego doswiadczenia i
    > oczytania:O)

    Nic mi się nie plącze. To raczej Twoja odpowiedź ma... bardzo luźny
    związek z tym co napisałem powyżej.

    > jak nei ma zamiaru to nie ma zamieszkania, a miejsce zameldowania to
    > miejsce gdzike się zameldujesz, znowu ci się pojęcia potoczne z
    > prawniczym bełkotem mylą:O)

    Ale z Ciebie niedouczony ignorant. Jak ktoś nie ma miejsca
    zamieszkania, to musi się wymeldować. Nie można zatem - zgodnie z prawem
    - mieszkać gdzieś indziej, albo nie mieszkać nigdzie, a mieć miejsce
    zameldowania. Jeśli wyprowadzasz się z miejsca zameldowania, to masz
    obowiązek się wymeldować, choćbyś wyprowadzał się pod most (wtedy nie
    będziesz miał adresu zameldowania).

    > to co kto jak traktuje faktów nie zmienia:O)

    > kto mówi zaraz że bez żadnego adresu, musisz podać adres zameldowania
    > przynajmniej, a na fakturze podajesz jedynie adres, i nie widnieje jaki
    > to jest adres, wiec jeśli nie posiadasz siedziby to tym adresem jest
    > miejsce zameldowania na przykład i to cała filozofia:O)

    Zgodnie z prawem do wpisu EDG musisz podać adres zamieszkania.
    Zgodnie z rozporządzeniem określającym zasady wystawiania faktur, musisz
    w niej podać swój adres jako podatnika, czyli miejsce zamieszkania.

    Wszystko inne jest na bakier z przepisami.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz