    From: Mike <u...@u...post.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [długie] Pozew alimentacyjny, osoba pow. 26 lat
    Date: Thu, 12 May 2005 17:17:39 +0200

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):
    > OK. Poprzednio sugerowałem pokazanie PIT-a, a Ty odpowiedziałeś, że
    > "formalnie nie posiadam stałego źródła dochodu". Stąd przyjąłem, że nie
    > masz takiego PIT-a. Błędnie zresztą.
    > Anyway:
    > Za § 17 regulaminu Politechniki Gdańskiej

    <głęboki_oddech>
    Proszę Cię, na przytoczonej regulacji najprawdopodobniej znam się
    lepiej, bo i częściej z niej korzystam.

    Przytoczony zapis, jak widać, jest bardzo nieprecyzyjny. Inne w
    cytowanym regulaminie - podobnie. Po to właśnie jest potrzebne
    stwierdzenie jednoznaczne i klarowne. A wyrok takim jest - jeśli nie ma
    obowiązku alimentacyjnego, a student nie utrzymuje kontaktów z rodziną,
    to sprawa jest całkowicie jednoznaczna.

    > Zgoda. Tylko, że odnośnie pomocy materialnej nikogo nie obchodzi stan
    > faktyczny! Wyrok ustalający nieistnienie stosunków alimentacyjnych nic
    > nie daje!

    Jak to nic nie daje? Jesteś w błędzie. Daje chociażby to, że
    stwierdza, że jeśli nawet istniał ten obowiązek wcześniej (choćby
    ustalony na podstawie wcześniejszego wyroku), to aktualnie sąd wyrokuje,
    że już nie istnieje.

    Ustawa w ogóle nie bada stanu faktycznego ale wychodzi z
    > domniemania, że jeśli student nie ma wystarczającego dochodu, to jest na
    > utrzymaniu rodziców i trzeba wliczać dochód rodziców.

    Zdaje się, że już przedstawiłem wcześniej swój prywatny stosunek do
    tejże ustawy - bezmyślne założenie, że student niespełniający wymogów
    formalnych jest automatycznie na utrzymaniu rodziców. A co z zerwanymi
    więziami lub brakiem tychże rodziców? Że nie napiszę nawet o fakcie
    dorosłości i chęci usamodzielnienia. Usamodzielnienie powinno być
    premiowane. Ustawodawca pełnoletnie osoby traktuje tak jak sam powinien
    być potraktowany za swoje pomysły - jak infantylny dzieciak.

    > Inaczej, stan faktycznego pozostawania studenta na utrzymaniu rodziców,
    > jest bez znaczenia jeśli chodzi o wliczanie dochodów rodziców przy
    > otrzymywaniu pomocy materialnej. Ustawa mówi:
    > 1. Ma stałe dochody, mieszka osobno -- samodzielny
    > 2. Pozostałe przypadki -- z rodzicami (i rodzeństwem).

    Szkoda, że ta ustawa nie stwierdza na jakiej podstawie rodzice są
    zobowiązani udostępnić wymagane dokumenty. I dlaczego rodzice bez
    obowiązku alimentacyjnego są dalej traktowani jako opiekunowie
    (dorosłego!) studenta.

    Bo to farsa, panie, a nie prawo. ;)

    --
    pzdr