  • Data: 2008-07-08 22:19:13
    Temat: Re: denominacja z 1994 roku
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego od razu 'w kieszeń'? Może po prostu dawali najlepszą jakość,
    > najniższą cenę, itd. Dlaczego na siłę dawać to naszej firmie? Żeby było
    > drożej, gorzej, ale była satysfakcja?

    Jak się pisze o jakimś konkretnym wydarzeniu, to warto o nim coś
    wiedzieć. Otóż drukowaniem pieniędzy w ramach tamtej denominacji zajęła
    się drukarnia angielska, a to z takiego względu, że była jedyną na
    świecie, która potrafiła zrealizować sławetne 7 zabezpieczeń, których
    zażyczyli sobie nasi politycy i RPP (czyli te wypukłości itp.).

    Już po złożeniu zamówienia i rozpoczęciu jego realizacji, któraś z
    drukarni w Europie również się naumiała robić wszystkie te
    zabezpieczenia, ale nie jestem pewien, czy Polska ostatecznie korzystała
    z jej usług - pamiętam natomiast, że były bardzo silne naciski, jak się
    okazało, że nasze polskie-angielskie banknoty są... krzywo wycięte z
    "wafla" (różne banknoty miały różne krawędzie, szczególnie dotyczyło to
    nominału 50 zł - może ktoś to jeszcze pamięta?).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com