eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby? › Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
  • Data: 2006-06-26 22:54:18
    Temat: Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski napisał(a):
    > Zazwyczaj pojazd sam nie porusza się po drogach. Pozostaje użycie
    > pojazdu BEZ wiedzy i woli właściciela/użytkownika do tego:
    > "przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec".

    Nieprawda. Pozostaje użycie przez właściciela/posiadacza.
    Tylko nie wiadomo, którego. I właśnie o takiej sytuacji
    mówimy.
    Jeśli jestem właścicielem, to nie pytam pozostałych
    właścicieli o zgodę, tylko korzystam z mojej własności.
    Analogicznie robią pozostali właściciele. Gdzie tu
    widzisz powierzenie samochodu komukolwiek?

    > Czytaj całość i do końca, a nie będziesz zadawał takich pytań.

    Czytam. Ale nadal nie rozumiem. Mam wrażenie, że to Ty
    nie doczytałeś do końca całości opisanej sytuacji.

    Pozdrawiam,
    Gerard