eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby? › Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
  • Data: 2006-06-27 10:34:03
    Temat: Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski napisał(a):
    > Na szczęście to tylko twoje prywatne zdanie :-)

    Czyli uważasz, że właściciel nie może korzystać z własnego
    samochodu? To tylko moja prywatna opinia, tak? :D

    > Jako właściciel masz wiedzieć.

    Wiedzieć, komu powierzyłem. Wiem. Nie powierzyłem nikomu.

    > To, że jesteś jedynie wspólwłaścicielem
    > i prócz ciebie użytkują go inni, to twój problem.

    Owszem, bo nie zawsze mogę skorzystać z samochodu wtedy,
    kiedy chcę - tu nie przeczę ;)

    > Taki sam, jak to, że
    > możesz nie pamiętać [ale nie masz prawa nie wiedzieć ;-)] komu
    > powierzyłeś kilka miesięcy temu.

    A to już jest zupełnie inna sprawa. Bo jest przepis, który
    zobowiązuje mnie wskazać, komu _powierzyłem_ do kierowania
    samochód w określonym czasie. Ale nie zobowiązuje mnie
    do "wiedzenia", kto nim kierował. I nie zobowiązuje mnie
    do pamiętania, czy sam nim kierowałem w tym czasie.

    > Błędne wrażenie. Po prostu dura lex sed lex i kombinowanie na niewiele
    > może się zdać, bo sąd nie da wiary takiemu tłumaczeniu i nałoży na
    > właściciela grzywnę.

    Na którego? :) Na wszystkich? Solidarnie, do podziału, czy też
    na każdego osobną? I na podstawie jakiego przepisu, skoro _wiedzieli_,
    komu powierzyli samochód (nikomu)?

    Zwróć uwagę, że to wynika z Twojej własnej definicji, że współwłaściciel
    jest właścicielem. Przepis mówi, że właściciel ma obowiązek wskazać,
    komu powierzył samochód do kierowania. Ale on nie wskaże, bo nie
    powierzał - z samochodu korzystał właściciel. Więc w tym przypadku
    ten przepis nie powinien mieć zastosowania.

    Ale to oczywiście jest już moje prywatne zdanie laika ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard