eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby? › Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
  • Data: 2006-06-27 15:04:35
    Temat: Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> napisał:

    >Ma wiedzieć, komu powierza.
    TAK.

    >Wskaż inny przepis mówiący, że ma wiedzieć, kto jeździł.
    NIE WSKAŻE, bo takiego NIE MA.
    Nigdy nie twierdziłem, że ma wiedzieć KTO jezdził.

    >Właśnie. Nie powierzyli. Sam to potwierdziłeś.
    Czytaj ze zrozumieniem to co ja piszę !
    Rozwinąłem (dokończyłem) twoje zdanie "właściciel nie powierzył
    nikomu, nikt nie używał bez jego zdogy/wiedzy" ale fakt jest taki, że
    ktoś nim jechał ! Wniosek (za ciebie): właściciel kłamie, skoro
    trzeciej możliwości nie ma.

    > to przepis o powierzeniu nie obowiązuje.
    Obowiązuje, jest uchwalony i do jego zmiany będzie obowiązywał,
    choćbyś 1000 razy temu zaprzeczył.

    >A to, czy pojechał i _który_ z właścicieli pojechał, to już sobie
    Jasne, jechała moja d..., mój tyłek, a moja głowa nic o tym nie
    wiedziała, bo przecież nie siedziała na siedzeniu :-)
    Popatrz realnie, kto w Polsce posiada samochód jako współwłasność
    i nie wie, kto pojazd używa. Dalej, jeśli nawet nie pamięta daty, to
    spojrzawszy na zdjęcie z fotoradaru mówi, że nie zna tego gościa,
    wiedząc, że jest to współwłaściciel (zazwyczaj mąż,żona).

    > chociaż sam przyznajesz, że nikomu nie powierzyli.
    Nigdy tego nie przyznałem!

    > odpowiadać za kradzież, chociaż np. pożyczyłeś coś od znajomego.
    Tak, jeśli pożyczyłeś, a znajomy o tym nic nie wie.

    >Nie przekonujesz mnie.
    Nie muszę. Może życie cię przekona.

    --
    Artur Golański