eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby? › Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
  • Data: 2006-06-27 12:52:50
    Temat: Re: czy właściciel samochodu odpowiada za wykroczenie innej osoby?
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski napisał(a):
    > Nie uważam i tego nie napisałem. Właściciel ma wiedzieć, nawet, gdy
    > używą wspólwłaściciel, bo prawo nie robi w takiej sytuacji wyjątku.

    Ma wiedzieć, komu powierza. Wskaż inny przepis mówiący, że ma
    wiedzieć, kto jeździł.

    > A kogo poproszono o odpowiedź ? A komu postawiona zarzut niewywiązania
    > sie z obowiązku wskazania ? (jednemu czy trzem na raz ?). Takie trudne
    > widzieć o czym piszemy, trzeba pytać ?

    > Zabawa ja w piaskownicy, nie powierzyli, a ON sam pojechał i popełnił
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Właśnie. Nie powierzyli. Sam to potwierdziłeś. Więc skoro nie ma
    powierzenia, to przepis o powierzeniu nie obowiązuje. Zgadza się?
    Bo ten przepis zobowiązuje _tylko_ do wskazania, komu się
    _powierzyło_.
    A to, czy pojechał i _który_ z właścicieli pojechał, to już sobie
    Policja musi ustalić. Bo tego już właściciele nie muszą pamiętać.
    Nie ma przepisu, który by ich do tego zobowiązywał.

    > Dzięki, ja wypadam mnie to już nie bawi - szkoda mojego czasu.

    Mnie też. Ciągle twierdzisz, że właściciele mają odpowiadać
    za nie wskazanie, komu powierzyli, chociaż sam przyznajesz,
    że nikomu nie powierzyli. Czyli powiedzmy powinieneś odpowiadać
    za kradzież, chociaż np. pożyczyłeś coś od znajomego. Dziwna
    logika.
    Nie przekonujesz mnie.

    Pozdrawiam,
    Gerard