eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawochamska osoba podajaca sie za prawnika, co mozna z nim zrobic › Re: chamska osoba podajaca sie za prawnika, co mozna z nim zrobic
  • Data: 2005-02-10 15:30:45
    Temat: Re: chamska osoba podajaca sie za prawnika, co mozna z nim zrobic
    Od: "Artur Sokolowski (JNET)" <a...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

    > From: Przemek R.
    > [mailto:przemyslaw.rokicki@tnijtnijtnijkochanietnij.
    gazeta.pl]
    > Posted At: Wednesday, February 09, 2005 4:13 PM
    >
    > to moze oswieci Pan wszystkich jakie to sa te podstawowe
    > sprawy to raz,
    > a dwa jakos sobie nie przypominam watku w ktorym osoba pelniaca ważny
    > urzad
    > groziła obywatelowi ze zlozy zawiadomienie przestepstwa ktrego nie
    > popelniono.

    Po pierwsze, kwestie zwiazane z mailingiem sa bardzo dokladnie i
    przystepnie wylozone na
    http://nospam-pl.net/standard.php - podano tam szereg punktow, ktore w
    sposob jednoznaczny definiuja to zagadnienie.
    Po drugie, na razie mozna mowic o wykroczeniu, a nie przestepstwie (co z
    niejakim smutkiem zauwazam).
    Po trzecie, niestety sady bardzo rzadko orzekaja kary wyzsze niz
    kilkaset zlotych, a powinny moim zdaniem brac pod uwage rozmiar
    wyrzadzonej szkody czyli ustalac kwote kary za wysylke pojedynczego
    maila i mnozyc ja przez ilosc wyslanych maili.
    Tym samym w przypadku o ktorym mowimy, kara wahalaby sie miedzy 15 a 30
    tysiecy PLN, gdyby mailing faktycznie doszedl do skutku.

    Co do grozb i wykorzystywania stanowiska ciezko mi sie wypowiadac, choc
    osobiscie uwazam to za naganne.

    A.