  • Data: 2011-05-11 11:20:35
    Temat: Re: brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:55:51 +0000, jol napisał(a):

    > Czy podanie II SAB/Wa 57/09 i II SAB/Wa 86/07 wystarczy czy znasz
    > jeszcze jakieś orzeczenia w tej kwestii (żądanie podpisu
    > kwalifikowanego).

    Wystarczy, zresztą w ogóle nie musisz powoływać się na orzecznictwo (ale
    możesz, bo sądy bywają niekumate).

    > Czy jeśli pisze skargę to podaje się tylko orzeczenia, na których
    > podstawie opieram skargę czy też z tych orzeczeń cytuję konkretny zapis?

    j.w. -- możesz co chcesz :)

    > Pytam bo nigdy się nie skarżyłem Podać do sądu to jedno, a wygrać to
    > drugie. Niestety nie znalazłem w sieci jakiegoś dokumentu, na którym
    > mógłbym się wzorować.

    No wzorów może i wiele nie ma, ale zasada jest prosta:

    - data
    - oznaczenie sądu
    - oznaczenie stron
    - tytuł pisma ("skarga na bezczynność organu")
    - syntetyczny opis tego co chcesz
    - uzasadnienie (nieco szerzej, ale bez przesady)

    Posyłasz do organu, który Cię olał, oni muszą to posłać do WSA, dopiero
    wówczas dostajesz wezwanie do zapłaty :)

    Zdarza się, że w tzw. międzyczasie organ się puknie w czoło.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl