  • Data: 2011-05-11 12:30:23
    Temat: Re: brak informacji publicznej - skarga do SKO czy WSA?
    Od: Kamil <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 11 May 2011 11:50:33 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > W sądzie jest sędzia. Ale poza sądem jest sędzina.

    Litości.
    http://www.sjp.pl/co/s%EAdzina
    -----------------------
    Aby rozwiązać odwieczny spór dotyczący wyrazów sędzia i sędzina,
    postanowiłem zasięgnąć porady u autorytetu w dziedzinie języka. Profesor
    Mirosław Skarżyński, językoznawca, nauczyciel akademicki Uniwersytetu
    Jagielońskiego podaje takie rozróżnienie:

    Sędzia - mężczyzna - rzeczownik męskoosobowy - deklinacja:

    l.poj.
    M. sędzia
    D. sędziego
    C. sędziemu
    B. sędziego
    N. sędzią
    Ms. sędzi
    W. sędzio !

    Sędzia - kobieta - rzeczownik męskoosobowy o odmianie żeńskiej:

    M. sędzia
    D. sędzi
    C. sędzi
    B. sędzię
    N. sędzią
    Ms. sędzi
    W. sędzio !

    Sędzina w znaczeniu kobieta-sędzia, jest formą tylko potoczną - co oznacza,
    że jej oficjalne użycie w określeniu kobiety-sędzi jest błędem. Sędzina w
    znaczeniu żony sędziego jest poprawna.
    -----------------------

    > Prawniczka, prezeska.

    Czyli napisałbyś np. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej?
    Czy tak?

    Więc weż i popraw ten swój wpis bo to kompromitacja :)
    Spójrz na stronę samego RPO :)
    http://www.brpo.gov.pl/
    gdzie stoi jak byk:
    ---------
    2011-05-11 13:32:01
    Rzecznik Praw Obywatelskich, prof. Irena Lipowicz i Dyrektor Zespołu
    Współpracy Międzynarodowej Biura RPO Zbigniew Zaręba uczestniczyli...
    ---------
    2011-05-06 13:15:24
    Rzecznik Praw Obywatelskich wręczyła odznakę honorową RPO "Za Zasługi dla
    Ochrony Praw Człowieka" Pani Mecenas Marii Sawickiej...
    ---------

    i tak dalej, i tak dalej.... nigdzie nie napisano "rzeczniczka praw
    obywatelskich"....no zlituj się Olgierd :)