eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWezwanie do osobistego stawienia się przed... urzędnikiem gminnym › Re: Wezwanie do osobistego stawienia się przed... urzędnikiem gminnym
  • Data: 2012-10-29 03:32:12
    Temat: Re: Wezwanie do osobistego stawienia się przed... urzędnikiem gminnym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    kashmiri wrote:

    > Skomplikowana - miałem na myśli wyjaśnienie podstaw prawnych działania
    > urzędu: par. 50 kpa mówi o metodach *uzyskiwania od obywatela
    > zeznań/wyjaśnień*, a nie metodach ustalenia wysokości podatku od
    > nieruchomości, który OIMW nie opiera się na zeznaniach obywateli, a na
    > udokumentowanej (w archiwach urzędu) wielkości nieruchomości.

    urzad nie ma automatycznej wiedzy kto jest wlascicielem danej
    nieruchomosci. o ile urzad ewentualnie bedzie wiedzial ile tego podatku
    ma byc to nie bedzie wiedzial komu go naliczyc jak sie chetny na ten
    podatek sam nie zglosi.
    Stad te druczki. A ze skomplikowane. tak najwyrazniej wyszlo zeby
    uwzglednic wszystkie mozliwe mozliwosci.

    Nie wiem co bylo przyczyna wezwania do urzedu, wiec mozemy sobie jeszcze
    pogdybac.

    > I pytam się tu, czy prawo nasze kochane jakkolwiek to reguluje.

    Ale co ma jeszcze regulowac?
    Urzednikowi daje prawo wezwania. A reszta zalezy od urzednika czy jest
    wstanie wyjasnic sprawe bez wzywania czy nie.
    Ludzie! ratunku! nie wszystko daje sie opisac paragrafem i nie ma takiej
    potrzeby.