  • Data: 2011-12-23 12:45:33
    Temat: Re: Uprawnienia ochroniarzy
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-12-23 01:07, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No to popatrzmy.

    > I co, w czasie wykonywania zlecenia wolno im łamać prawo?
    > Jak zleceniodawca każe jechać "czysta bo mi się spieszy", to
    > uważasz że mogą łamać przepisy drogowe?
    > A może dla odmiany uważasz że drogowych nie wolno, ale już
    > ochronę miru - tak?

    Ochrona miru na drodze biegnącej przez czyjąś własność ?
    Jesteś pewny że to chciałeś napisać ?

    > Było (na grupie).
    > Uprawniony do ochrony miru jest uprawniony i basta.
    > To odmawiający podporządkowania się bierze na siebie ryzyko,
    > że postępuje "bo mu tak się wydaje" a źle mu się wydaje.

    Pracownikom firmy wydaje się że oni są, nawet jeśli są
    w błędzie to wyprowadzi ich z niego raczej dopiero sąd.

    > Po polsku powinien był napisać "w jaki sposób mialy być"
    > (skoro właściciele NIE dostali informacji urzędowej
    > o czymś takim, a raczej by było w wątku, jakby dostali
    > i zignorowali).

    To szkoda że nie napisał.
    Organizator teraz będzie twierdził że nie chciał poszerzyć
    a tylko utwardzić. Zgadniesz co wymyśli sąd bo ja nie potrafię.
    Może uznać rację dowolnej strony.

    > Pyta "czy musieli", albo jak kto woli, czy w celu ochrony
    > miru musieli skorzystać z policji "bo firma ochroniarska
    > przyjęła zlecenie".
    > Jak dla mnie, argument że po przyjęciu zlecenia można
    > w celu wykonania zlecenia łamać prawo wygląda dość kuriozalnie.
    > Zwróć uwagę na szczegół: bezprawne elementy umowy nie
    > obowiązują.

    Praktyka dowodzi że firmy działają tak jak działają.
    A firma jest ubezpieczona i to ubezpieczenie pokryje ewentualne
    roszczenia poszkodowanych. Nie spotkałem się też z praktyką
    zabierania uprawnień ludziom których firmy w taki czy
    podobny sposób złamały prawo. A to oznacza że firma łamiąc
    tak prawo jest bezkarna.