  • Data: 2003-03-12 09:28:16
    Temat: Re: Termin zwrotu weksla
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Mar 2003 wrote:

    >+ Użytkownik Wojciech A. Gut napisał:
    >+
    >+ [...]
    >+
    >+ > Czy jest jakoś określony czas do kiedy muszą to zrobić i czym
    >+ > można ich straszyć jeżeli tego nie zrobią?
    >+
    >+ wlasnie, powinni zniszczyc komisyjnie (przy swiadkach) a dowod
    >+ (potwierdzenie) zniszczenia powinni przeslac.

    Prawdę mówiąc to nie wiem jak to jest i czy taka procedura jest
    dopuszczalna, ale weksel własny to ja bym wolał "właśnie ;)"
    dostać z powrotem do reki :] A nuż ktoś umie rematerializować
    zniszczone obiekty... ;>

    No i czy "protokół zniszczenia pieniądza" jest np. dokumentem
    księgowym ?? Jakoś mi się nie wydaje. Nie czepiać się proszę
    że weksel to nie jest ściśle "pieniądz" - równie dobrze mogę
    spytać czy mogę zaksięgować coś na podstawie protokołu
    zniszczenia np. faktury lub innego dokumentu.
    Dla jasności: pomijam fakt czy *w danym przypadku* jest
    potrzeba księgowania dokumentu - ale owa potrzeba powinna
    być ortogonalna do sposobu postępowania (tj. sposób postępo-
    wania powinien być jednakowy kiedy jest potrzeba księgowania
    weksla i kiedy jej nie ma !). IMHO :)
    A czym "straszyć"... nie wiem. Postępowaniem cywilnym
    o naruszenie umowy ?

    pzdr, Gotfryd
    (ciekaw czy coś jeszcze z dyskusji wyniknie)