  • Data: 2004-05-07 10:36:05
    Temat: Re: TVP i...
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> niebacznie popelnil
    news:c7dih4$q8k$1@news.onet.pl:

    > I nie jestem przekonany czy zupełnie słusznie się czepia.
    > Dziennikarz to dziennikarz, a nie omnibus
    Może zatem pisać bzdury prawnicze ("w Polsce mordercy są bezkarni
    bo powiedzą że działali w obronie własnej i sądy są bezsilne"
    - tak na przykład)?

    > Nie, to złe porównanie. Standard to standard.
    Porównanie jest dobre. Ty piszesz o oprogramowaniu (b.popularnym)
    jednego producenta - ja o papierze i usługach.

    > Jest np. standard MP3
    A co to jest standard mp3? O MPEG Layer-2,3 itd. słyszałem
    ale o mp3 nie, możesz coś bliżej?

    > Pod Linuxa powstał przecież Janosik, który wykorzystuje ten sam
    > standard co Płatnik o ile się nie mylę.
    Ale nie powstał dzięki podaniu standardu do publicznej wiadomości
    przez instytucje _publiczne_ tylko drogą RE! -ok. tylko protokol

    > Przecież stworzenie każdej wersji to są konkretne koszty,
    > a jak się stworzy precedens, to inni będą się domagać
    > podobnych przywilejów.
    Przywileje czy prawa?
    Jeżeli o PPłatnika mówisz, AFAIK _nikt_ nie domagał się wersji
    na inne systemy. Domagano się podania standardów, dzięki czemu każdy,
    kto chciał i potrafił, mógł sobie sam napisać wersję PPłatnika
    umożliwiającą generowanie dokumentów akceptowanych przez ZUS

    --
    pozdro
    poreba