eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż konsumencka › Re: Sprzedaż konsumencka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.atman.pl!newsfe
    ed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "SapeR" <s...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż konsumencka
    Date: Tue, 28 Jan 2003 09:03:43 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 61
    Message-ID: <b15dg8$3mf$1@news.tpi.pl>
    References: <b13um5$p6b$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pz87.poznan.sdi.tpnet.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1043741000 3791 217.98.219.87 (28 Jan 2003 08:03:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jan 2003 08:03:20 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:128136
    [ ukryj nagłówki ]


    "Kris" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b13um5$p6b$1@news.tpi.pl...
    > Proszę o pomoc w zrozumieniu przepisów ustawy z 27.07.2002r o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    >
    > Art. 4 ust. 1 brzmi:
    > "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    > jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    > przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że
    istniała
    > ona w chwili wydania."
    >
    > a art. 10 ust. 1
    > "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    w
    > przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    > kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru./.../"
    >
    > Czy ja dobrze rozumuję, że bezwzględna odpowiedzialność sprzedawcy wynosi
    > tylko 6 miesięcy od wydania towaru?

    Ano na to wyglada !

    > Czy po upływie tego okresu to konsument musi wykazać (udowodnić), że wada
    > istniała w chwili wydania towaru.

    No dokladnie - w przypadku poprzedniej rekojmi chyba wogole nie bylo takiej
    konstrukcji "odpowiedzialnosci bezwzglednej" opartej na domniemaniu !?
    Zawsze trzeba bylo wykazac, ze wada lub jej przyczyna lezala w towarze w
    chwili jego zakupu albo wczesniej !

    >
    > Jak stosować to prawo w przypadku zakupu np.:
    > a) telewizora, który zepsuł się po 8 miesiącach
    > b) HDD do komputera, który wydaje dziwne dźwięki po 9 miesiącach używania,
    > c) mebli, które wyblakły po roku,
    > c) dywanu, w którym wychodzą pęczki włókna tez po roku czasu
    > - przy założeniu że nie udzielono dodatkowo gwarancji.
    >
    > KS

    Chyba tak samo jak poprzednio ! Tak naprawde to zmienily sie tylko pewne
    szczegoly odnosnie dawnej rekojmi,
    ale podstawowe zasady pozostały takie same ! Pozmienialy sie roszczenia,
    terminy, wrzucono domniemanie itp itd,
    ale to nie znaczy ze zmienilo sie cos w walce na linii
    konsument-sprzedawca(producent) !:)

    Pozdro

    sap



    >
    >
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1