    From: "Fakirek" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka jawna wspolnikiem sp. z o.o. _ PILNE
    Date: Thu, 11 Mar 2004 20:28:20 +0100

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c2nr0c$6hs$1@korweta.task.gda.pl...

    > Jeżeli wymienia się wspólników, a wspólnikiem jest spółka jawna, to w
    > nazwie tej spółki muszą pojawić się nazwiska wspólników - dokładniej:
    > pełna nazwa spółki.
    > Sp.j. nie może posługiwac się (w odróżnieniu od z o.o.) jedynie nazwą.
    > Nazwa s.j. bez nazwisk ma charakter informacyjny, marketingowy.
    >
    > Pzdr: Catbert

    No to wiem, chociaz firma nie musi zawierac nazwisk wszytskich wspolnikow,
    moze zawierac nazwe (nazwisko) jednego. (Chyba sie nie myle).
    Jednak to nie zmienia faktu, ze spolka jako taka (jako spolka) moze kupowac
    i zbywac itd... wiec nie rozumiem co sad ma na mysli. Niestety niewiele
    wiecej wiem - nie mam jeszcze uzasadnienia (to sprawa kogos bliskiego),
    wtedy zobacze na co sad sie powolal....

    Fakirek