  • 1. Data: 2004-03-09 18:02:53
    Temat: Spolka jawna wspolnikiem sp. z o.o. _ PILNE
    Od: "Fakirek" <f...@g...pl>

    Pilnie potrzebuje odpowiedzi na pytanie czy dwie osoby fizyczne i spolka
    jawna moga zawiazac spolke z o.o.
    Na moje oko nie ma problemu by spolka jawna byla wspolnikiem spolki z o.o. -
    art. 8 par 1 ksh - jednak sad dziwnie kwestionuje to prawo - w zarzadzeniach
    o zwrocie nalega na ujawnienie w zalaczniku WE nazwisk wspolnikow sp.j.
    zamiast firmy sp.j. - o co chodzi?
    --
    Pozdrawiam! ...:::Fakirek:::...
    f...@g...pl

  • 2. Data: 2004-03-09 19:14:55
    Temat: Re: Spolka jawna wspolnikiem sp. z o.o. _ PILNE
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Witam !!!
    Żądanie Sądu jest zasadne ponieważ Spółka jawna nie posiada osobowości
    prawnej - jest spółką osobową.
    Pozdrawiam. Marek

  • 3. Data: 2004-03-09 21:55:28
    Od: "Fakirek" <f...@g...pl>

    A jak sie to ma do zacytowanego zapisu w ksh?

    Fakirek

    Użytkownik "MarekMąkowski"Lex"" <m...@r...lex.pl> napisał w
    wiadomości news:c2l5gv$dc9$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2004-03-09 22:10:54
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Ano ma się tak, że, że spółka osobowa nie posiada osobowości prawnej.
    Wspólnicy spólki jawnej ponoszą odpowiedzialność za zobowiązania spółki.

  • 5. Data: 2004-03-10 12:58:41
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/9/2004 7:02 PM, Fakirek wrote:

> [...]
    > o zwrocie nalega na ujawnienie w zalaczniku WE nazwisk wspolnikow sp.j.

    Art. 24. [Firma spółki jawnej] § 1. Firma spółki jawnej powinna zawierać
    nazwiska lub firmy (nazwy) wszystkich wspólników albo nazwisko albo
    firmę (nazwę) jednego albo kilku wspólników oraz dodatkowe oznaczenie
    "spółka jawna".

    Firma to wspólnicy - jedynie nazwą ma prawo posługiwac się podmiot
    posiadający osobowość prawną.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-03-10 13:28:20
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <c2lfdd$94t$1@atlantis.news.tpi.pl>, "MarekM?kowski\"Lex\""
    <m...@r...lex.pl> says...
    > Ano ma si? tak, ?e, ?e spó?ka osobowa nie posiada osobowo?ci prawnej.
    > Wspólnicy spólki jawnej ponosz? odpowiedzialno?? za zobowi?zania spó?ki.

    Ale to nie jest odpowiedz na pytanie Fakirka. Odpowiedzialnosc wspolnicy
    ponosza ale subsydiarna, czyli dopiero wtedy kiedy egzekucja p-ko sp.
    jawnej okaze sie bezskuteczna. To ze sp. j nie ma osobowosci prawnej, nie
    oznacza ze nie moze nabywac we wlasnym imieniu praw i zaciagac
    zobowiazan (art 8ksh). Skutkiem tego jest to ze spolka posiada okreslony
    majatek. Jesli spolka moze nabyc we wlasnym imieniu np nieruchomosc, to
    czemu nie moze nabyc udzialow w sp. z o.o. . Nabycie njieruchomosci na
    rzecz "M.Kowalski i K Wisniewski" Sp. j. nie jest tozsame z nabyciem
    nieruchomosci na wspolwlasnosc przez Mariusza Kowalskiego i Krzysztofa
    Wisniewskiego.Dlaczego wiec z udzialami (przeciez oprocz prawa
    korporacyjnego stanowia takze prawo majatkowe) jest inaczej? Tylko nie
    pisz ze nie ma osobowosci prawnej! To wszyscy wiedza.

    Dan.

  • 7. Data: 2004-03-10 19:06:23
    Od: "Fakirek" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Art. 24. [Firma spółki jawnej] [cich] Firma to wspólnicy - jedynie nazwą
    ma prawo posługiwac się podmiot
    > posiadający osobowość prawną.
    > Pzdr: Catbert

    ???

    Cebert, a co ma przepis o firmie do uprawnien spolki (nie wspolnikow) do
    nabywania praw rzeczowych i majatkowych?

    Fakirek

  • 8. Data: 2004-03-10 19:41:00
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/10/2004 8:06 PM, Fakirek wrote:
    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ma prawo posługiwac się podmiot

    > Cebert, a co ma przepis o firmie do uprawnien spolki (nie wspolnikow) do
    > nabywania praw rzeczowych i majatkowych?

    Jeżeli wymienia się wspólników, a wspólnikiem jest spółka jawna, to w
    nazwie tej spółki muszą pojawić się nazwiska wspólników - dokładniej:
    pełna nazwa spółki.
    Sp.j. nie może posługiwac się (w odróżnieniu od z o.o.) jedynie nazwą.
    Nazwa s.j. bez nazwisk ma charakter informacyjny, marketingowy.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2004-03-11 15:30:49
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Uzytkownik "Dan" <l...@p...fm> napisal w wiadomosci

> [...]
    >oznacza ze nie moze nabywac we wlasnym imieniu praw i zaciagac
    >zobowiazan (art 8ksh). Skutkiem tego jest to ze spolka posiada okreslony

    No niezupelnie..
    Nie zawsze spolka jawna bedzie posiadala majatek.To wlasnie skutkuje
    subsydiarna odpowiedzialnoscia wspolnikow.

    NoMAD

  • 10. Data: 2004-03-11 19:28:20
    Od: "Fakirek" <f...@g...pl>

> [...]
    > Sp.j. nie może posługiwac się (w odróżnieniu od z o.o.) jedynie nazwą.
    > Nazwa s.j. bez nazwisk ma charakter informacyjny, marketingowy.

    No to wiem, chociaz firma nie musi zawierac nazwisk wszytskich wspolnikow,
    moze zawierac nazwe (nazwisko) jednego. (Chyba sie nie myle).
    Jednak to nie zmienia faktu, ze spolka jako taka (jako spolka) moze kupowac
    i zbywac itd... wiec nie rozumiem co sad ma na mysli. Niestety niewiele
    wiecej wiem - nie mam jeszcze uzasadnienia (to sprawa kogos bliskiego),
    wtedy zobacze na co sad sie powolal....

    Fakirek