eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne. › Re: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne.
  • Data: 2002-05-09 23:11:04
    Temat: Re: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne.
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JarekT" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Po co takie kombinacje?

    Jarek, na razie zadnych kombinacji jeszcze nie bylo i wlasnie moje
    pytanie bylo o to, jak zalatwic sprawe przy minimum kombinacji. Przeciez
    napisalem, ze nasze "dumne" zapowiedzi jak to kazemy ankieterowi stac na
    korytarzu przestepujac z nogi na noge przez ok. 200 minut odpowiadania
    na pytania - to amatorszczyzna. Ponadto: ja naprawde nie chce marnowac
    czasu tych ludzi, marnowac swojego czasu i tak dalej. Ja po prostu nie
    chce odpowiadac. A ze jestem wlasciwie laikiem, jesli chodzi o prawo, to
    sie spytalem. Jest osobna sprawa na osobna dyskusje, ze dla wielu z
    ankieterow (o ile nie dla wiekszosci) pieniadze otrzymane za
    ankieterstwo to powazne zasilenie finansowe - i ja tego faktu nie
    kwestionuje. Tym smutniejszym przedsiewzieciem wydaje mi sie spis (w
    calym swoim kontekscie).

    > Ja również podjąłem decyzję o nieuczestniczeniu w powszechnym spisie
    > pogłowia RP. A sposób jest bardzo prosty - nie otwierać drzwi - tego
    ustawa
    > nie nakazuje. I nie rozmawiać z nieznajomymi - to niebezpieczne ;)).

    No, wlasnie dzisiaj juz trzykrotnie byly tu jakies panie ankieterki (na
    takie wygladaly, bo trzymaly w reku jakis taki clipbook ze szpargalami)
    przed moimi drzwiami i dzwonily. Nie otworzylem. Ciekaw jestem ile razy
    jeszcze przyjda.

    > Rachmistrz musi się uwiarygodnić okazaniem stosownego dokumentu.
    Ciekawe,
    > jak to zrobi przed zamkniętymi drzwiami.

    Racja. Tylko czy z ich strony wchodzi w gre jakies silowe rozwiazanie w
    tej materii? Nie chodzi mi oczywiscie o wywalenie mi drzwi z futryna
    %*), tylko o jakis nakaz sadaowy czy cos w tym rodzaju, ponadto czy jak
    mi udowodnia ze bylem w domu, a nie otworzylem to czy to moglaby byc
    podstawa do jakis sankcji?

    > Spis trwa stosunkowo krótko, niedogodności da się wytrzymać.

    Faktycznie, to raptem od 21 maja do 8 czerwca. No, ale teraz to cale
    zamieszanie u mnie na klatce i trzykrotne pukanie do mnie - to chyba
    jest ten spis probny. Dziwne, troche - w rozdziale IV art. 18 sa
    wyszczegolnione miejsca gdzie bedzie ten spis probny i ja tam nie
    mieszkam. Po drugie - termin. W zmianie Ustawy nie zostal uaktualniony
    termin spisu probnego. Moze cos sie jeszcze zmienilo i na www tego nie
    ma.

    No i potem moga wylosowac moje miejsce zamieszkania do spisu
    kontrolnego. Wtedy dojdzie okres od 17 do 25 czerwca.

    > I pamiętaj: ludzie dzielą się na takich, którzy stosują przepisy i
    takich,
    > którzy stosują rozum.

    Wiesz, sprawa dla Ciebie Jarek jest prosta, bo masz zapewne orientacje w
    zagadnienach prawa. Jak sie zna przepisy, to wtedy pewnie latwiej
    stosowac do nich rozum. Gwidon pisze, ze - jak rozumiem - Ustawa o
    spisie wyczerpuje sprawe. Ja ja czytam i mam dalsze i dalsze pytania,
    nawet nie zwiazane juz scisle z sama trescia ustawy.

    > PS. Po co te nerwy i inwektywy?

    Jarek, uwazam moje zdenerwowanie za dosc usprawiedliwione - przeczytaj
    listy np. Leszka w tym watku. Agresywna tonacja pojawila sie w tym watku
    wraz z listami jego i blada. Jesli juz stawiasz takie pytanie, to chyba
    raczej powinienes zadac je im, a nie mnie.

    Z mojej strony przepraszam osoby postronne, ze nie wrzucilem Leszka i
    blada od razu do filtra, zamiast zrobic to po pyskowkach - mozna bylo
    przewidziec z gory, ze nic one nie wniosa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz