eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne. › Re: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne.
  • Data: 2002-05-09 22:13:44
    Temat: Re: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne.
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zapytałeś o legalność, więc zabrzmiało to tak jakbyś ją kwestionował.

    Kwestiouje jej sens, natomiast jesli chodzi o np. zgodnosc z konstytucja
    i innymi ustawami spytalem tutaj.

    > Nie. Jest to bardzo szczegółowa instytucja i ustawa jest w tej materii
    > wyczerpująca.

    Przeczytalem dokladniej ustawe o spisie i znajduje sie tam w Rozdziale I
    okreslenie osob, ktore podlegaja spisowi i ja oraz moi koledzy podlegamy
    temu zakresowi. W Rozdziale II jest nastepujacy fragment (zaraz na
    poczatku rozdzialu, w PDFie strona 3 z 5):

    Art.8

    1. Udzielanie odpowiedzi na pytania zawarte w formularzach A i M, o
    ktorych mowa w art.6 i art7. pkt 3 jest obowiazkowe.

    2. Osoby objete spisem obowiazane sa do udzielenia scislych,
    wyczerpujacych i zgodnych z prawda odpowiedzi na pytania zawarte w
    formularzach spisowych. (..., ciach dalej o udzioelaniu informacji dot.
    osob maloletnich i nieobecnych)

    Nigdzie w Ustawie nie ma mowy o sankcjach za naruszenie Art.8 pkt 1 i
    pkt 2, ani explicite ani przez odeslanie do innych przepisow.

    W innym liscie w tym watku Lukasz podaje wiesci z telewizji, ze sankcja
    jest grzywna 5000 PLN, mnie sie chyba cos takiego obilo swego czasu o
    uszy w radiu. Przeciez chyba media nie wziely tego z sufitu? Jaka
    podstawa prawna tej grzywny i w tej kwocie musi istniec, prawda?
    Ponadto - jesli jest ustalone, ze jest to obowiazek w swietle ustawy, to
    przeciez musi istniec jakas sankcja?

    Na witrynie Spisu (http://www.stat.gov.pl/nsp/) znalazlem numer
    bezplatnej infolinii. Sprobuje jutro sie tam dodzwonic i dowiedziec sie
    dokladnie w sprawie tej watpliwosci i napisze na grupe.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz