eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSkręcanie mebli -- czy sprzedawca ma obowiązek skręcić klientowi meble za darmo? › Re: Skręcanie mebli -- czy sprzedawca ma obowiązek skręcić klientowi meble za darmo?
  • Data: 2007-02-15 22:33:31
    Temat: Re: Skręcanie mebli -- czy sprzedawca ma obowiązek skręcić klientowi meble za darmo?
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2007-02-15 23:01, Lukasz wrote:

    > Tak. Jest to dodatkowa usługa. No chyba, że w ofercie sklepu pisze, że
    > płacisz za gotowca.
    > Umawiasz się ze sprzedającym, że kupujesz mebel w stanie "tartak". Jeśli
    > chcesz kupić w stanie złożonym, to ten sam mebel jest powiększany o koszt
    > złożenia. Nie ma tutaj nigdzie oszustwa, czy naciągactwa. Porządne sklepy
    > meblowe mają koszt złożenia w cenniku. W tych gorszych robią to pracownicy
    > na fuchę.

    Sensem mojego pytania jest: czy oferta sprzedaży mebla, tj. złożony
    mebel na wystawie z ceną oznacza:
    a) ofertę sprzedaży mebla w stanie zmontowanym;
    b) ofertę sprzedaży mebla w stanie niezmontowanym.

    Moim zdaniem oznacza to ofertę sprzedaży mebla w stanie zmontowanym --
    vide art. 543 kc.

    > Poza tym za transport w stanie rozłożonym tez zapłacisz pewnie ze 2 razy
    > więcej.

    Zależy jaki to mebel. W moim konkretnym przypadku koszt transportu byłby
    identyczny (zwykła taksówka bagażowa).
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)