eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedłużona gwarancja SPRZEDAWCY › Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.n
    etcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusen
    et.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx12.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
    References: <tf6umu$3rsfe$1@dont-email.me>
    <i...@4...com>
    <631871f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    <6318f14b$0$6201$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...com>
    <63191db7$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <7V9SK.166854$9f26.146054@fx09.ams1> <tfi3no$1e84o$1@dont-email.me>
    <631cae2a$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
    <f1bTK.412195$%fx6.236576@fx14.ams1> <tfmuh6$27prj$1@dont-email.me>
    <6320424f$0$6206$65785112@news.neostrada.pl>
    <J88UK.227983$YC96.148683@fx12.ams1>
    <63222cb3$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <b9PUK.228083$YC96.50616@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Sep 2022 00:09:43 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Fri, 16 Sep 2022 00:09:43 GMT
    X-Received-Bytes: 2503
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:830042
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2022-09-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 14.09.2022 o 01:13, Marcin Debowski pisze:
    >> Zasadniczo to dokument gwarancyjny powinien być wydany tazem z towarem,
    >> więc może się taki przy towarze znajdzie (a nie wiem czy Mateusz kupił)?
    >
    > Gwarancja, to forma umowy. Uważasz, że musi być na piśmie do towaru
    > dołączona? Po prostu pytam, bo nie znam takiego przepisu, ale może
    > gdzieś jest.
    >>
    >> A jak nie ma w gwarancji nic o terminach to Art. 580 p.2 to reguluje.
    >> § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie
    >> określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono -
    >> niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od
    >> dnia dostarczenia rzeczy[..].
    >
    > Tylko, że ten gwarant zobowiązuje się do zajęcia stanowiska, a nie
    > naprawy. Gwarantowane jest tylko uzyskanie odpowiedzi, a i to nie
    > wiadomo, co bedzie, jak nie zajmie. Ja bym zalecał ostrożność.

    Nic nie ma tam o stanowisku, jest o wykonaniu obowiązków.

    Art. 577 § 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na
    zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz
    zapewnieniu innych usług.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1