  • Data: 2005-08-17 20:39:28
    Temat: Re: Problemy z dowodem osobistym
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie wiem jak to ma się do prawa ale wiem mniej więcej jak działa cały system
    od strony informatycznej.
    > W związku z powyższym mam kilka pytań:
    > 1. Czy rzeczywiście nie mam prawa do zmiany swoich danych we wniosku,
    > nawet tego samego dnia?
    Dokąd wniosek nie został wysłany do Warszawy to można go anulować w systemie
    i wproawdzić ponownie. Przeważnie transmisja danych - wysyłanie wniosków
    odbywa się w nocy a przynajmniej tak było na początku roku. Czyli tego
    samego dnia powinno dać się poprawić wniosek - było trzeba ciut dobrej woli
    urzędnika. Ale następnego dnia już się nie da.

    > 2. Czy uczędniczka miała rację, mowiąc że nie mogę starać się o dwa dowody
    > jednocześnie? Czy muszę wobec tego zaczekać, aż dowód z nieprawidłowym
    > adresem zostanie wydany i dopiero wtedy starać się o prawidłowy dowód?
    Tak działa ten system, że nie przyjmnie dwóch wniosków na ten sam pesel.

    > 3. Czy aby zagłosować w najbliższych wyborach, konieczny jest dowód
    > osobisty? Czy paszport też uprawnia do oddania głosu?
    Przemeldowałeś się jeszcze przed wydrukowaniem list czyli musisz mieć
    poświadczenie z gminy o adresie zameldowania (nie pamiętam jak się to
    nazywa) plus dowód potwierdzający twoje dane osobowe czyli że ty to ty.
    Swoją drogą ja jestem przemeldowany i w czasie ostatnich wyborów adresu nikt
    mi nie sprawdzał.

    --
    PawełJ