  • Data: 2003-05-29 22:39:06
    Temat: Re: Prawa autorskie dotyczące zdjęć.
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2003-05-29 22:00, Robert Tomasik napisał:
    > A czy mógłbyś podać ewentualnie podstawę prawną takiego obowiązku? Jak dotąd
    > sądziłem, że wymagana jest jedynie zgoda osoby, która jest obiektem zdjęcia.
    > Wydawało mi się, że jeśli fotografuję załóżmy Wawel, to niekoniecznie muszę
    > następnie złapać wszystkich przypadkowych przechodniów którzy znaleźli się w
    > moim kadrze i zapytać, czy nie mają nic przeciwko publikacji zdjęć. Ale być
    > może żyję w błędzie.

    Przecież pisałem, że jeśli osoba na zdjęciu jest tylko jego przypadkowym
    elementem to nie trzeba.

    Art. 81.

    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W
    braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta
    otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem
    przez nią funkcji publicznych, w
    szczególności politycznych, społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz,
    publiczna impreza.

    pozdrawiam
    Arek