  • 1. Data: 2002-09-14 11:05:32
    Temat: Re: Prawa autorskie ...
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    KinoDomowe wrote:
    [..]
    > Czy musze wnosic jakies oplaty np. do ZAIKSu lub podobnej organizacji?
    > Druga sprawa puszczania muzyki z MP3 (np.komputer) czy mozna robic to
    > legalnie? wnoszac jakies oplaty?

    ZAIKS uważa, że tak. Nawet pozwał pewien sklep do sądu za to.
    Sąd pierwszej instancji przyznał rację ZAIKSowi, sąd drugiej instancji
    był bardziej wstrzemięźliwy - oddalił pozew ZAIKSu twierdząc, że ten
    niewystarczająco uzasadnił, że sklep osiąga korzyści z puszczania
    radiowej muzyki.
    Sprawa jest więc chyba ciągle otwarta choć raczej z przechyłem na stronę
    tych co puszczają radio publicznie i nie płacą.
    Osobiście uważam, że puszczanie radia i TV nie powinno być obłożone tantiemami,
    bo płaci je już radio i telewizja.

    Co do puszczania muzyki z mp3 to albo należą się tantiemy jeśli mp3 są
    legalne, albo ewidentne piractwo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 2. Data: 2002-09-14 13:23:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Elita.pl wrote:

    > KinoDomowe wrote:
    > [..]
    >
    > ZAIKS uważa, że tak.

    Tak z ciekawosci:
    No a jezeli telewizja (albo radio) byla by zagraniczna to co ma do tego
    ZAIKS?

  • 3. Data: 2002-09-14 13:23:28
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tomasz Pyra wrote:
    > Tak z ciekawosci:
    > No a jezeli telewizja (albo radio) byla by zagraniczna to co ma do tego
    > ZAIKS?

    Jeśli ta telewizja byłaby z kraju, z którymi polska ma podpisane odpowiednie
    umowy o wzajemności to ZAIKS jest obowiązany do pobrania tantiem i ich
    przekazania
    właściwej organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi w tamtym kraju.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-09-14 13:41:04
    Od: "KinoDomowe" <a...@w...pl>

> [...]
    tantiemami,
    > bo płaci je już radio i telewizja.
    >
    > Co do puszczania muzyki z mp3 to albo należą się tantiemy jeśli mp3 są

    \

    W takim razie jakie sa oplaty za puszczanie TV ogolnodostepnej w miejscu
    publicznym i gdzie to zalatwiac?
    Co do MP3, jezeli sa nielegalne (czyt. z sieci) ale chce je zalegalizowac i
    placic za prawa autorskie, czy jest to mozliwe?
    Chodzi o to ze w internecie mozna zdobyc wiele nowosci, pozatym sa radia
    internetowe (jest tego tysiace)
    Chce byc na legalu ale czy ustawodawca przewiduje cos takiego, tak jak
    abolicja podatkowa i tutaj moze jest jakies wyjscie, mam MP3 z sieci ale
    chce placic za prawa autorskie to puszczania tego.

  • 5. Data: 2002-09-14 15:17:01
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    http://www.zaiks.org.pl/

> [...]
    > placic za prawa autorskie, czy jest to mozliwe?
    > Chodzi o to ze w internecie mozna zdobyc wiele nowosci, pozatym sa radia

    Myślę, że musiałbyś oprzeć się na legalnych kopiach tych utworów.

    > Chce byc na legalu ale czy ustawodawca przewiduje cos takiego, tak jak
    > abolicja podatkowa i tutaj moze jest jakies wyjscie, mam MP3 z sieci ale
    > chce placic za prawa autorskie to puszczania tego.

    Nie ma. Musisz dogadać się bezpośrednio z właścicielem praw lub z organizacją
    zbiorowego zarządzania prawami, w tym przypadku ZAIKSem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 6. Data: 2002-09-14 19:05:53
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2002 15:23:22 +0200, uzytkownik Tomasz Pyra
    <h...@s...iq.pl> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z tego
    co nastepuje:

    >Tak z ciekawosci:
    >No a jezeli telewizja (albo radio) byla by zagraniczna to co ma do tego
    >ZAIKS?

    To jest w sumie sporne. Mialem podobny problem na seminarium z PPM w
    kwestii przedmiotu takiego sporu.

    Jest taka sprawa (chyba nawet prawomocna bez zazalenia kasacyjnego) z
    Gdanska, gdzie wiem, ze sad stwierdzil kolizje i orzekal wedlug
    materialnego prawa obcego.

    Odszukam co to bylo i podam szczegoly.

    --
    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_