    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Portfolio a dane osobowe
    Date: Tue, 06 Oct 2020 22:36:28 GMT

    On 2020-10-06, PlaMa <b...@w...pl> wrote:
    > Cześć.
    >
    > Chciałbym prosić Was o pomoc.
    >
    > Czy wrzucenie do portfolio projektów wizytówek na których są dane osób
    > (imię, nazwisko, telefon) może złamać jakieś prawa tych osób? Zakładamy,
    > że wszystkie robione były dla firm. Ja osobiście firmy nie prowadzę,
    > projekty zrobiłem pracując na etat w agencji reklamowej.

    Ochronie podlegają dane osobowe. Dane osobowe, są to dane, które
    umożliwiają identyfikacje osoby. Imię, nazwisko, telefon, e-mail,
    szczególnie w komplecie umożliwiają taką identyfikację i nie ważne, że
    to np. telefon firmowy. Dodatkowo, jeśli wizytówka zawiera zdjęcie,
    będziesz jeszcze naruszał prawa do rozpowszechniania wizerunku.

    Innymi słowy, MZ nie można.
    Zamaż te dane, lub je podmień na fikcyjne.

    --
    Marcin