  • 1. Data: 2020-10-07 00:21:43
    Temat: Portfolio a dane osobowe
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Cześć.

    Chciałbym prosić Was o pomoc.

    Czy wrzucenie do portfolio projektów wizytówek na których są dane osób
    (imię, nazwisko, telefon) może złamać jakieś prawa tych osób? Zakładamy,
    że wszystkie robione były dla firm. Ja osobiście firmy nie prowadzę,
    projekty zrobiłem pracując na etat w agencji reklamowej.

    Jeżeli nie jestem żadną instytucją to muszę wrzucać info o cookies na
    swoją stronę? Ja tych danych nie gromadzę, ale korzystam z Wordpress i
    mam podpięty formularz kontaktowy.

  • 2. Data: 2020-10-07 00:36:28
    Temat: Re: Portfolio a dane osobowe
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-06, PlaMa <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > że wszystkie robione były dla firm. Ja osobiście firmy nie prowadzę,
    > projekty zrobiłem pracując na etat w agencji reklamowej.

    Ochronie podlegają dane osobowe. Dane osobowe, są to dane, które
    umożliwiają identyfikacje osoby. Imię, nazwisko, telefon, e-mail,
    szczególnie w komplecie umożliwiają taką identyfikację i nie ważne, że
    to np. telefon firmowy. Dodatkowo, jeśli wizytówka zawiera zdjęcie,
    będziesz jeszcze naruszał prawa do rozpowszechniania wizerunku.

    Innymi słowy, MZ nie można.
    Zamaż te dane, lub je podmień na fikcyjne.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2020-10-07 07:25:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    W dniu 2020.10.07 o 00:21, PlaMa pisze:
> [...]
    >
    > Jeżeli nie jestem żadną instytucją to muszę wrzucać info o cookies na
    > swoją stronę? Ja tych danych nie gromadzę, ale korzystam z Wordpress i

    zapytaj te osoby, uzyskaj ich zgodę, być może będą zainteresowane taką
    darmową reklamą, a może nawet za reklamę zaproponują jakieś wynagrodzenie

  • 4. Data: 2020-10-07 08:54:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Czy tylko ja dostrzegam tu DEBILIZM takiej sytuacji?

  • 5. Data: 2020-10-07 09:57:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-07, _Master_ <M...@...pl> wrote:
    > Czy tylko ja dostrzegam tu DEBILIZM takiej sytuacji?

    Najwyraźniej przyjąłeś, ze wizytówka to reklamówka, a wiele osób nie
    wręcza swoich wizytówek komu popadnie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2020-10-07 12:18:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Najwyraźniej przyjąłeś, ze wizytówka to reklamówka, a wiele osób nie
    > wręcza swoich wizytówek komu popadnie.

    Chodzi o umieszczenie danych różnych osób w projektach które się
    tworzyło przez lata.

    Firma w której pracuje na swojej stronie www umieściła projekty swoich
    prac i chwali się jakich klientów obsługuje.

    ZDEBILNIENIEM jest dopierdalanie się do tak błahych spraw.

    Ale skoro jebani prawnicy znaleźli sobie nową niszę do zarabiania
    pieniędzy to tym gorzej dla jebanych prawników ;-)

  • 7. Data: 2020-10-10 09:09:08
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2020.10.07 o 08:54, _Master_ pisze:
    > Czy tylko ja dostrzegam tu DEBILIZM takiej sytuacji?

    ?????
    https://sjp.pl/portfolio

    ale zbiór umieszczony w internecie ? czy "zbiór zdjęć z przezroczystymi
    kieszonkami" ?

    jeśli w internecie, to w pewnym sensie jest to reklama tych osób, a
    jeśli w kieszonkach ? to pokazywane tylko pojedynczym osobom, każda z
    tych pojedynczych osob takze może się zainteresować danymi osobowymi np.
    hydraulika, jeśli akurat ma jakąs awarię hydraliczną

  • 8. Data: 2020-10-10 09:16:41
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Najwyraźniej przyjąłeś, ze wizytówka to reklamówka, a wiele osób nie
    > wręcza swoich wizytówek komu popadnie.

    zazwyczaj wręczają komus, z kimś chce się nawiązywac kontakt, a ci
    którzy chcą nawiązywać kontakt, zazwyczaj potrzebują dużo kontaktów do
    osób, prawda, że tylko z określonej np. zazwyczaj prezes spółki skarbu
    państwa, może potrzebować usług hydraulika, odwrotnie raczej nie koniecznie

  • 9. Data: 2020-10-10 15:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

> [...]
    >
    > Ale skoro jebani prawnicy znaleźli sobie nową niszę do zarabiania
    > pieniędzy to tym gorzej dla jebanych prawników ;-)

    A jezeli ktos zrobił sobie wizytówke z telefonem której to wizytówki
    nie daje byle komu? Bo to np wizytówka prezesa i nr telefonu prezesa?

    IMO kultura osobista wymagałaby po prostu zapytac klientów?

    Albo zostawic wzory wizytówek a zmienic dane na takie, jakie zawsze
    widuje w portfoliach wizytówkowych czyli jakis:
    Jak Kowalski
    tel 555 555 555
    j...@m...pl

    I nie ma problemu.

    Co do prawnych wymogów to imo trudno byloby sie przyczepic, jezeli dane
    z wizytówki sa w CEDiG ale kto to bedzie sprawdzał? Telefon i mail moze
    sie nie zgadzac... Szybciej zmienic dane na wizytówkach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 10. Data: 2020-10-13 09:33:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 października 2020 15:59:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Jak Kowalski
    > tel 555 555 555
    Ale powyższe to dane osobowe
    Taką osobę łatwo zidentyfikować przeca.
    Bo ilu Janów Kowalskich może mieć nr 555 555 555?