  • Data: 2004-12-21 22:38:08
    Temat: Re: Pomocy!!! Wypadek - czyja wina???
    Od: "Maciej Niewiadomski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:cqa7ao$1po$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Maciej Niewiadomski" <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:cqa31p$mh$1@mamut1.aster.pl...
    >
    > Ja, za punkt wyjścia do Twojej obrony przyjął bym fakt, ze gość przejechał
    > przez wysepkę. Ponieważ wysepka namalowana na jezdni jest de facto
    > równoznaczna z taka wystającą z jezdni. Jeśli gość przejechał przez nią,
    > moim zdaniem należy przyjąć, że w chwili zjeżdżania wysepki na jezdnię
    > włączał się do ruchu (jak z chodnika, bramy czy innej tego typu
    instytucji).
    > W konsekwencji powinien ustąpić pierwszeństwa wszystkim, nawet Tobie.
    Innej
    > linii obrony nie widzę, bo co do zasady, to tak, jak napisano Ci już
    tutaj -
    > z faktu zatrzymania się innych kierujących nie wynikał fakt, że masz
    > pierwszeństwo.

    Zdaję sobie sprawę, że z faktu zatrzymania się innych kierujących nie wynika
    to,
    że mam pierwszeństwo. To jest oczywiste. Cały problem właśnie w tym, żeby
    jakoś wykazać, że o ile Ci jadący na wprost mieli pierwszeństwo, to gość,
    który
    przejechał przez wysepkę już go nie miał, chociażby z powodu, który
    przytoczyłeś
    powyżej. Biorąc całą sprawę na "chłopski rozum" wina jest kolesia z Opla,
    który
    przejechał przez wysepkę (zresztą tak jak pisałem sam chciał na początku
    pisać
    takie oświadczenie). Mam tylko nadzieję, że sąd podzieli moje zdanie.

    Dzięki za ciekawe argumenty. Pzdr.
    Maciek