  • Data: 2004-06-21 08:18:23
    Temat: Re: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >PoRD stanowi o ruchu drogowym, i co do zasady z jego punktu
    >widzenia nie ma większego znaczenia po czym sie odbywa ten ruch.
    Eee, znów rozmydlasz temat ! Ruch drogowy odbywa się "po drogach".
    Definicję drogi podaje PoRD i dodatkowa zawęża temat ruchu do
    konkretnych dróg (publicznych, z drobnym zastrzeżeniem).
    [ciach - resztę pomijam bo odbiega od tematu]

    Schemat możliwości ukarania w poruszanym temacie jest taki:
    1. W oparciu o art. 92 KW nakłada sie mandat za niezastosowanie się do
    znaku drogowego.
    2. O tym 'kto' i 'gdzie' jest zobowiązany do stosowania sie do
    'znaków', wzory, znaczenie tych znaków określa PoRD oraz stosow. rozp.
    3. Podział dróg i zaliczenie do właściwej kategorii drogi publicznej
    lub drogi wewnętrznej określa ustawa o drogach.

    Pozostaje otwarte pytanie czy uczestnik ruchu jest bezkarny poza
    drogami publicznymi ? Nie sądzę, bo raczej można go ukarać, tyle, że
    nie w oparciu o art. 92 kw :-)
    Chciałbym także zauważyć, że PoRD obowiązuje w strefach zamieszkania,
    a te najczęściej występują poza drogami publicznymi itd. itd.

    Artur Golański