  • Data: 2004-07-30 16:54:05
    Temat: Re: Obuwie ochronne w szpitalach
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    <r...@g...pl> napisal(a):

    > A kto powiedział, że mam o to pretensje?

    Pytasz, więc coś na sercu leży... NO chyba, że pytasz czysto
    teoretycznie, ale kilkuletnia lektura tej grupy nauczyła mnie, że niemal
    nikt nie pyta tutaj bez jakichkolwiek personalnych przesłanek. ;)
    Profesjonalni prawnicy po prostu wiedzą, a cała reszta interesuje się
    tematem, kiedy ten ich personalnie dotyka.

    > Dla mnie również. Niemniej ponawiam pytanie o podstawę prawną. Jaki przepis
    > wyższego rzędu daje dyrektorowi szpitala delegację do wydania takiego
    > zarządzenia?

    A musi być wyższy przepis? Wątpię, żeby coś mu tego zabraniało, więc
    może. Ma obowiązek zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów, a
    ograniczenia wynikające z konienczności zakupu takiego obuwia stanowią
    utrudnienie o znikomej wadze, które nie stanowi przesłanki do uznania, że
    bezzasadnie utrudnia kontakt bliskich z chorym (nie jestem prawnikiem,
    ale kiedyś intensywnie czytałem wszystko na temat szpitali) - koszt jednej
    sztuki stanowi wartość promila MINIMALNEJ pensji krajowej, potocznie
    mówiąc - jednej czwartej paczki kiepskich papierosów i jednej siódmej dobrych.
    Jeśli ktoś nie kupi packi Marlboro, to może tydień odwiedzać chorego
    codziennie - nie powiesz mi, że to wygórowana cena. Jeśli chcesz coś tutaj
    zdziałać, to zawalcz o dofinansowanie z (i tak już biednego) budżetu państwa,
    bo wymóg jest jak najbardziej uzasadniony,
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie