  • Data: 2004-07-30 19:18:55
    Temat: Re: Obuwie ochronne w szpitalach
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/07/2004 18:23, Roman G. wrote :
    > Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):
    >

    > Dla mnie również. Niemniej ponawiam pytanie o podstawę prawną. Jaki przepis
    > wyższego rzędu daje dyrektorowi szpitala delegację do wydania takiego
    > zarządzenia?

    Na pewno co najmniej to:

    Art. 18a Ustawy o zakładach opieki zdrowotnej

    1. Organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w
    zakładzie opieki zdrowotnej określa regulamin porządkowy zakładu opieki
    zdrowotnej.

    [...]

    2. Postanowienia regulaminu, o którym mowa w ust. 1, nie mogą naruszać
    praw pacjenta określonych i wynikających z przepisów ustawy oraz
    przepisów odrębnych.

    3. Regulamin, o którym mowa w ust. 1, ustala kierownik zakładu opieki
    zdrowotnej, z zastrzeżeniem art. 46 pkt 4.

    Oraz być może (bo dogłębnie nie analizowałem) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA
    ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
    z dnia 21 września 1992 r.
    w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i
    sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have