  • 591. Data: 2023-02-20 20:58:58
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przeczytaj stanowisko RPO.

    "W obszernym piśmie RPO napisał, że w jego zainteresowaniu pozostaje
    przesłuchiwanie w charakterze świadka osób, wobec których istnieje
    wystarczający materiał dowodowy do postawienia im zarzutów. "

    Istotna jest ostatnia część zdania. Przpraszam ale tylko kretyn mógłby
    ze zdania nie należy przesłuchiwać podejrzanych jako świadków wyciągnąć
    wniosek że należy wszystkim świadkom stawiać zarzuty... Jesteś kretynem?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 592. Data: 2023-02-20 20:59:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 13:58, J.F pisze:
    > Macie podnosniki?
    Mamy jeden.
    --
    Robert Tomasik

  • 593. Data: 2023-02-20 21:02:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mamy jeden.

    Są nawet zdjęcia:

    https://bi.im-g.pl/im/af/16/1a/z27357103IEG,Aktywisc
    i-rozciagneli-flage-UE-na-Pomniku-Smolensk.jpg

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 594. Data: 2023-02-20 21:12:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 13:56, J.F pisze:
    > Ja tam nie wiem, jakby to byl kulson z komisariatu, to moze i zarzut
    > bylby słuszny, ale tu ratownik mial cały basen ludzi do pilnowania.
    > Proponowalem - wniesc ofiare na basen, wystarczy do bramek ?

    Nie wiem, czy jeszcze by nie usieli mu biletu kupić. Co więcej, chyba
    musiałby on sam kupić. Generalnie pomysł z gatunku podrzucenia pacjenta
    do ogródka lekarza.

    > Ehm, odróżniasz respirator od defilbrylatora ?

    JA tak. Nie wiem, co oni mieli tam w karetce, ale w reanimacyjnych
    bywają respiratory.

    > Kazdy ma obowiązek ratowac. Nie znasz i tego przepisu?

    JA tak, ale jeśli Ty tak twierdzisz, to Ty najprawdopodobniej nie. To,
    że grono osób nie jest ograniczone nie rodzi obowiązku zbiegnięcia się
    przez wszystkich. Tam jest §2. Przypominam, że mężczyznę ratowano.

    > Ale akurat ratownik ma setkę ludzi pod opieką.
    > I istotnie moze ocenic, ze skoro ofiara mówi, to natychmiastowa pomoc
    > nie jest potrzebna.

    > Ratownik powinien sie lepiej znac na reanimacji i udzielaniu pomocy
    > niż przypadkowy przechodzien.

    A lekarz jeszcze lepiej. Czyli powinni porzucić szpitale i przychodnie i
    niezwłocznie biec.

    --
    Robert Tomasik

  • 595. Data: 2023-02-20 23:35:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Podaj podstawę prawną nakazującą ratownikowi wydanie AED. Bo że
    > oczywiście mógł na wszelki wypadek zabrać i dołożył łopatę scyzoryk i
    > garść innych rzeczy, to inna sprawa.

    No już to wałkowaliśmy. 162kk. Później argumentowałeś, że rzecz nie
    dotyczy wydania komuś przedmiotu, na co ja pokazałem Ci opracowanie, że
    jak najbardziej dotyczy, na co już nie odpowiedziałeś.

    --
    Marcin

  • 596. Data: 2023-02-21 00:09:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No już to wałkowaliśmy. 162kk. Później argumentowałeś, że rzecz nie
    > dotyczy wydania komuś przedmiotu, na co ja pokazałem Ci opracowanie, że
    > jak najbardziej dotyczy, na co już nie odpowiedziałeś.
    Jest przepis art. 82a§1 kw, który mówi "Kto w razie powstania pożaru nie
    dopełnia obowiązku określonego w przepisach o ochronie przeciwpożarowej
    oraz Państwowej Straży Pożarnej w postaci ( ...) udzielenia niezbędnej
    pomocy kierującemu działaniem ratowniczym, na jego żądanie, podlega
    karze aresztu, grzywny albo karze nagany. Niby nie ma to związku z
    omawianym tu zagadnieniem, ale jednak.

    Gdyby przyjąć proponowane przez Ciebie rozwiązanie, że każdy byłby
    ścigany za nieudzielenie pomocy poprzez użyczenie AED, to co do zasady
    gdyby ów AED był konieczny podczas pożaru i żądał jego udzielenia
    kierujący działaniami było by to przestępstwo. Czy widzisz powód, by
    uznać, że nieudzielenie tego AED podczas pożaru jest szczególnie mniej
    szkodliwe społecznie, niż w innej sytuacji?

    Jeśli nie, to jaki sens miałoby ustanawianie tego szczególnego przepisu?
    Przecież byłoby to przestępstwo. A tam nie było pożaru, a udzielenia
    przedmiotu nie żądał kierujący działaniami ratowniczymi.

    --
    Robert Tomasik

  • 597. Data: 2023-02-21 01:00:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Gdyby przyjąć proponowane przez Ciebie rozwiązanie, że każdy byłby
    > ścigany za nieudzielenie pomocy poprzez użyczenie AED, to co do zasady

    Nie każdy. Naczelną zasadą jest MZ rozważenie poświęcenie konkretnego
    dobra dla ratowania innego dobra. Samo żądanie wydania AED na zasadzie
    widzimisie oczywiście nie będzie skutkowało jakąś odpowiedzialnością (w
    przypadku odmowy wydania). Tak samo jak żądanie kierującego akcją, żeby
    obecna na miejscu ładna dziewczyna zrobiła mu dobrze.

> [...]
    > uznać, że nieudzielenie tego AED podczas pożaru jest szczególnie mniej
    > szkodliwe społecznie, niż w innej sytuacji?

    Mogę sobie taką sytuację wyobrazić. Szansa na jej zaistnienie jest
    oczywiście niewielka, bo AED nie jest co do zasady elementem akcji
    pożarniczej, ale jednak. Kierujący np. ma wiedzę, że jakiś alement AED
    może być wykorzystany w takiej akcji. Kable, zasilanie, samo pudełko,
    cokolwiek. Oczywiście jesli nie można znaleźć innej, bardziej rozsądnej
    alernatywy w wymaganym akcją czasie.

    > Jeśli nie, to jaki sens miałoby ustanawianie tego szczególnego przepisu?

    Bo czasami dobrze powiedzieć coś wprost niż zdawać się na domysły, a w
    przypadku pożaru kwestia ratowania jednego dobra poświecając inne jest
    duzo mniej wyraźna niż gdy w grę wchodzi czyjeś życie. Pali się czyjaś
    stara, mała szopa. Nie ma tam ludzi ani zwierzat. Nie wydaje się to
    groźna sytuacja. Niech się spali.

    --
    Marcin

  • 598. Data: 2023-02-21 01:17:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > duzo mniej wyraźna niż gdy w grę wchodzi czyjeś życie. Pali się czyjaś
    > stara, mała szopa. Nie ma tam ludzi ani zwierzat. Nie wydaje się to

    Nie przekonałeś mnie. To znaczy ogólnie oczywiście masz rację, ale
    uważam, że zakładając logikę ustawodawcy (wie, że czasem ciężko w to
    uwierzyć) to jeśli jest przepis szczególny ustanawiający wykroczenie, to
    w pozostałym zakresie nie można naciągać przepisu dotyczącego
    przestępstwa. To usiałoby dokładnie z czegoś wynikać. Przykładowo przy
    czynach przepołowionych mamy podobną sytuację. Ale - moim zdaniem - w
    wypadku użyczenia rzeczy to nie ma sensu.
    --
    Robert Tomasik

  • 599. Data: 2023-02-21 06:20:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem, czy jeszcze by nie usieli mu biletu kupić. Co więcej, chyba
    > musiałby on sam kupić. Generalnie pomysł z gatunku podrzucenia pacjenta
    > do ogródka lekarza.

    Coraz bardziej odlatujesz, ale ciągle zmieniasz temat. Dalej
    podtrzymujesz zdanie, że AED zadziała tylko jeśli serce nie bije a jak
    bije to nie dośż że nie zadzała to zaszkodzi? Tak ciężko się do błędu
    przyznać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 600. Data: 2023-02-21 16:05:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.02.2023 o 06:20, Shrek pisze:

> [...]
    > podtrzymujesz zdanie, że AED zadziała tylko jeśli serce nie bije a jak
    > bije to nie dośż że nie zadzała to zaszkodzi? Tak ciężko się do błędu
    Skoro serce działa, a AED zadziała, to co się stanie? Serce wyłączy? Czy
    chodzi Ci, że AED bedzie świecić, ale to nie jest chyba główne jego
    zastosowanie.
    --
    Robert Tomasik